۴۴ درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل می دهند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علی خیرالدین، صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در سفر به استان یزد اظهار داشت: رویکرد وزارت علوم با توجه به سخنان رهبری، بحث مسئله محوری است. وی با بیان اینکه دانشگاه ها نیز باید بتوانند به سهم مشکلی از مشکلات کشور […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، علی خیرالدین، صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در سفر به استان یزد اظهار داشت: رویکرد وزارت علوم با توجه به سخنان رهبری، بحث مسئله محوری است.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها نیز باید بتوانند به سهم مشکلی از مشکلات کشور را حل کنند، افزود: یکی از اولویت‌های ما ایجاد ارتباط قوی میان دانشگاه ها و پارک‌های علم و فناوری است و استان یزد در این زمینه پیشرو است.
خیرالدین با بیان اینکه یزد یک قطب دانشگاهی به شمار می رود، عنوان کرد: حمایت ویژه ای هم از دانشگاه و هم پارک علم و فناوری باید صورت بگیرد و در این راستا ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان به ریاست استاندارد تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه ۴۴ درصد بیکاران ما فارغ التحصیل دانشگاهی هستند، افزود: ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار بیکار در کشور داریم و فارغ التحصیلان ما ۴۴ درصد این میزان را تشکیل می دهند که این امر تامل برانگیز است.
خیرالدین تاکید کرد: بر این اساس اکنون دغدغه ما ایجاد شغل برای دانشجویان فارغ التحصیل و مهارت آموزی به آنهاست.

منبع : مهر نیوز