۴۴ پروژه در بخش کشاورزی البرز طی دهه فجر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مسعود کریمی بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با برنامه‌های بزرگداشت دهه مبارک فجر چهل و سومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، ۴۴ طرح و پروژه بخش کشاورزی و عشایری در استان البرز افتتاح و بهره‌برداری از آنها آغاز می‌شود. وی با بیان اینکه از […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مسعود کریمی بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با برنامه‌های بزرگداشت دهه مبارک فجر چهل و سومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، ۴۴ طرح و پروژه بخش کشاورزی و عشایری در استان البرز افتتاح و بهره‌برداری از آنها آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه از مجموع ۴۴ پروژه مذکور، ۳۸ پروژه در حوزه جهاد کشاورزی و ۶ پروژه در حوزه امور عشایری خواهد بود، تصریح کرد: در ایام دهه فجر امسال ۴۴ پروژه عمرانی و تولیدی با اعتبار بیش از ۲۹۱ میلیارد تومان و اشتغالزایی بالغ بر ۷۰۰ نفر افتتاح می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز بیان کرد: از مجموع ۴۴ پروژه، هشت پروژه در نظرآباد، ۱۱ پروژه در ساوجبلاغ، پنج پروژه در فردیس، یک پروژه در طالقان، هفت پروژه در کرج و هشت پروژه در اشتهارد و چهار پروژه در شهرستان چهارباغ قرار دارد.
وی در خصوص پروژه‌های امور عشایر استان در دهه فجر سال جاری افزود: برای اجرای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که شامل دو پروژه تأمین آب مناطق عشایری شهرستان اشتهارد، در مجموع با طول ۳۵۵۰ متر، یک باب حمام ضد کنه دامی در منطقه عشایری دزلو شهرستان اشتهارد و چراغ روشنایی معابر در مناطق عشایری شهرستان‌های ساوجبلاغ و کرج است که با بهره برداری از این طرح‌ها در مجموع ۳۲ خانوار عشایری از مزایای اجرای این پروژه‌ها برخوردار می‌شوند.
کریمی تصریح کرد: از مجموع ۳۸ طرح قابل افتتاح در حوزه جهاد کشاورزی، تعداد ۱۶ پروژه در حوزه عمرانی شامل سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار و بهسازی انهار و کانال‌های آب، انتقال آب به اراضی کشاورزی، مرمت و بازسازی قنوات جمعاً با صرف اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان عملیاتی شده است.
وی در خصوص پروژه‌های تولیدی و خدماتی یادآور شد: از مجموع ۲۲ پروژه تولیدی و خدماتی، دو پروژه مرغداری در حوزه تولیدات دامی، چهار پروژه در حوزه شیلات، ۱۵ پروژه تولیدات گیاهی در حوزه گلخانه سبزی و صیفی، گل و گیاه، تولید نشأ، توسعه گلخانه و احداث باغ و یک پروژه در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی است که جمعاً با صرف اعتباری بالغ بر ۲۶۲ میلیارد تومان، در ایام دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد.

منبع : خبرگزاری مهر