۴۷ روستا خراسان شمالی آسیب دیدند/ ۱۹۰ واحد دامداری تخریب شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، غلامرضا هوایی شب دو شنبه در گفتگوی ویژه خبری با شبکه اترک خراسان شمالی به تشریح آخرین وضعیت زلزله جاجرم پرداخت و اظهار کرد: در زلزله‌ها و پس لرزه‌های بامداد امروز ۴۷ روستا تحت تأثیر قرار گرفته و آسیب دیدند. معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با اعلام اینکه زلزله در […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، غلامرضا هوایی شب دو شنبه در گفتگوی ویژه خبری با شبکه اترک خراسان شمالی به تشریح آخرین وضعیت زلزله جاجرم پرداخت و اظهار کرد: در زلزله‌ها و پس لرزه‌های بامداد امروز ۴۷ روستا تحت تأثیر قرار گرفته و آسیب دیدند.
معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با اعلام اینکه زلزله در ۳۱ روستا در شهرستان جاجرم و ۱۶ روستا در شهرستان گرمه آسیب برجای گذاشت، بیان کرد: بیش از هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در دو شهرستان گرمه و جاجرم ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند که ۱۲۱ واحد در این شهرستان‌ها کاملاً تخریب شدند.
وی افزود: منازل روستایی که در گذشته مقاوم سازی و بر اساس اصول مهندسی ساخته شدند در این زلزله‌ها آسیب ندیدند.
هوایی با اشاره به تخریب ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی ۱۵۰ واحد دامداری در شهرستان جاجرم و ۴۰ واحد در گرمه، از تلف شدن ۷ دام سبک و یک دام سنگین بر اثر ریزش دیوار در این زلزله‌ها خبر داد.
معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با اعلام اینکه در این زلزله‌ها راه‌های ارتباطی استان آسیب ندیدند، تصریح کرد: حدود ۲ میلیارد تومان به زیرساخت‌های آب و برق شهرستان‌ها خسارت وارد شد.
تأمین نان مورد نیاز مردم با برقراری نانوایی‌های سیار، برقراری امنیت مناطق به کمک نیروها ناجا، سپاه و بسیج، استقرار شرکت‌های بیمه و پرداخت خسارت‌ها، تشکیل و استقرار ستاد بازسازی مناطق زلزله زده دو شهرستان گرمه و جاجرم در بخش شوقان، استقرار بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات در منطقه و کمک برای حل مشکل ضامن متقاضیان از دیگر تأکیدات معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این گفتگو بود.