۴ میلیون گردشگر نوروزی از جاذبه‌های گلستان بازدید کردند

به‌ گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمدجواد ساوری بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا هشت فروردین چهار میلیون و ۲۳ هزار و ۷۹۶ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است. مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، […]

به‌ گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمدجواد ساوری بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا هشت فروردین چهار میلیون و ۲۳ هزار و ۷۹۶ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با یک‌ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۱۲۰ مورد از جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.
وی گفت: ۳۱۴ هزار و ۴۹۶ بازدید از زیرساخت‌های گردشگری، ۴۶۴ هزار و ۵۲۷ نفر از اماکن تاریخی، ۹۴۴ هزار و ۵۷۷ بازدید از اماکن تفریحی بود و ۳۰ هزار و ۱۱۹ بازدید هم از مراکز صنایع‌دستی استان ثبت شد.
ساوری افزود: در این مدت ۳۰۹ هزار و ۳۵۰ نفر از اماکن مذهبی گلستان بازدید کردند و سهم موزه‌های استان از بازدیدهای مسافران نوروزی هم چهار هزار و ۶۰۷ بازدید بود.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان گفت: در این مدت تعداد ۲۹۱ هزار و ۳۶۳ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.
وی با اشاره به این‌که در این مدت ۱۴۲ هزار و ۱۲۷ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به بوم‌گردی‌های سطح استان با ۳۸ هزار و ۵۷۴ نفر-شب اقامت است.
ساوری افزود: خانه مسافرها با ۳۲ هزار و ۱۹۰ نفر، مناطق نمونه گردشگری با ۲۶ هزار و ۶۷۹ نفر و هتل‌ها با ۲۲ هزار و ۲۰۸ نفر به ترتیب بیشترین سهم اقامت مسافران نوروزی را به خود اختصاص دادند.
وی بیان کرد: در ۲۲ روز گذشته همچنین ۱۱۲ هزار و ۷۳۵ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی و ۳۶ هزار و ۵۰۱ نفر نیز اقامتگاه‌های اضطراری استان را برای اقامت انتخاب کردند.
منبع : مهر نیوز