۵۰۰ هزار تن کالا از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان صادر شد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تیمور باقری اظهارداشت: از مجموع صادرات این مدت ۲۹۰ هزار و ۷۷۷ تن کالا از طریق پایانه مرزی میلک و ۲۸۱ هزار و ۵۵۴ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه اختصاص داشته است. معاون […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تیمور باقری اظهارداشت: از مجموع صادرات این مدت ۲۹۰ هزار و ۷۷۷ تن کالا از طریق پایانه مرزی میلک و ۲۸۱ هزار و ۵۵۴ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه اختصاص داشته است.
معاون حمل ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این مدت ۲۰۹ هزار و ۴۵۴ تن کالا با ۹ هزار و ۴۱۵ دستگاه از طریق پایانه‌های مرزی این استان ترانزیت شده است.
وی با بیان اینکه موادغذایی، مواد سوختی، گاز مایع، قیر و هیدروکربن عمده کالاهای صادراتی در چهار ماهه سال جاری از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک را تشکیل می‌دهند، افزود: با توجه به اینکه مبادلات تجاری مرزی یکی از شاخص‌های اصلی در برقراری ارتباط با کشوهای همسایه و توسعه اقتصادی منطقه‌ای است این اداره‌کل به منظور افزایش داد و ستد مرزی و گسترش همکاری متقابل اقتصادی با کشورهای افغانستان و پاکستان طرح جامع توسعه پایانه‌های مرزی را مورد توجه ویژه قرار داده است.
باقری گفت: عملیات توسعه محوطه پایانه مرزی میلک به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت تخلیه و بارگیری کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی در مرز این استان و کشور افغانستان و طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه با هدف تسهیل و سرعت بخشی به جابجایی و تردد مسافران، ترانزیت و حمل و نقل بین المللی کالا توسط این اداره‌کل در حال انجام است.
وی اصلی ترین قابلیت توسعه سیستان و بلوچستان را تجارت خارجی، ترانزیت و حمل و نقل عنوان کرد و گفت: هم‌اینک به طور متوسط روزانه ۵۷۰ دستگاه کامیون در پایانه مرزی میلک و میرجاوه تردد می‌کنند که این امر نشان از اهمیت این مرزها با وجود شیوع ویروس کرونا دارد.