۵۰ درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی اردبیل جذب بازار کار شدند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، داریوش لطیفی که عصر روز سه شنبه در جشنواره انتخاب مدرسان برتر علمی کاربردی سال ۱۴۰۰ در اردبیل سخن می‌گفت با بیان اینکه بزرگترین معلمان امامان و پیامبران هستند اظهار کرد: جایگاه معلمان و مدرسان همواره یک مقام ویژه و مقدس بوده و دانشگاه‌ها نیز در راستای تربیت دانشجویان نقش […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، داریوش لطیفی که عصر روز سه شنبه در جشنواره انتخاب مدرسان برتر علمی کاربردی سال ۱۴۰۰ در اردبیل سخن می‌گفت با بیان اینکه بزرگترین معلمان امامان و پیامبران هستند اظهار کرد: جایگاه معلمان و مدرسان همواره یک مقام ویژه و مقدس بوده و دانشگاه‌ها نیز در راستای تربیت دانشجویان نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

وی از فعالیت بیش از ۶۰۰ مدرس در دانشگاه علمی و کاربردی استان اردبیل خبر داد و افزود: با تلاش شبانه روزی این مدرسان دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی در زمینه‌های عملی و مهارتی بسیار پیشرفت کرده و در جامعه مشغول به فعالیت شده اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اردبیل اساس این مجموعه علمی را مهارت آموزی در کنار کسب علم و دانش عنوان کرد و گفت: نیاز واقعی جامعه در عصر کنونی فعالیت دانش آموختگان با دانسته‌های عملی و تجربی است و در این راستا اقدامات بسیاری مؤثری در این واحد آموزشی انجام شده است.

لطیفی به اقدامات انجام شده در زمینه افزایش کیفیت و کمیت خدمات به دانشجویان نیز اشاره کرد و ادامه داد: تمامی مدرسان و کادر اداری این دانشگاه با فناوری‌های نوین آموزشی سعی در ارائه بهترین و سریع‌ترین خدمات را دارند به طوری که دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل دو سال پی در پی موفق به کسب رتبه برتر کشوری در این زمینه شده است.

وی تعداد دانشجویان این مرکز آموزشی را ۳۸۰۰ نفر در ۱۳ مرکز فعال علمی و کاربردی اعلام کرد و گفت: ۸ درصد دانشجویان استان اردبیل در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که با احتساب میزان تحصیل و آموزش دانشجویان در مراکز فنی و حرفه ای این آمار به ۱۲ درصد می‌رسد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اردبیل از تسریع پذیرش دانشجویان از سال ۱۳۹۵ در استان خبر داد و بیان کرد: هم اکنون در سال ۹۹ این میزان از ثبت نام به بیش از ۸۵ درصد رسیده و تمامی دانشجویان نیز با توجه به نیاز بازار هدف و اشتغال در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل می‌شوند.

لطیفی دانشگاه علمی و کاربردی را از پیشگامان برگزاری دوره‌های کوتاه مدت عنوان کرد و افزود: در این راستا ۲۸ برنامه درسی شامل ۱۵ تک دوره و ۱۳ تک درسی به متقاضیان رشته‌های مختلف ارائه شده و در سال ۱۴۰۰ نیز این دوره‌ها افزایش خواهد داشت

وی تصریح کرد: از اهداف و اقدامات دیگر این واحد آموزشی جذب مدرسان نخبه و تراز اول است و در این راستا در سال گذشته ۳۹ مدرس جهت آموزش مهارت‌های تخصصی به دانشجویان جذب شده اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اردبیل از اشتغال بیش از ۵۰ درصد فارغ التحصیلان این واحد آموزشی در بازار کار خبر داد و گفت: سالانه بیش از ۲۰۰۰ نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند که از این تعداد ۱۲۸۰ نفر وارد بازار کار شده و با توجه به مشاغل و مهارت‌های خود موفق به کسب در آمد می‌شوند.

لطیفی به برگزاری چندین استارتاپ و شتاب دهنده علمی و آموزشی در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: رویداد شتاب با موضوع عسل، ایمنی و بهداشت، مهندسی خودرو و گیاهان دارویی و ۳ سمینار ملی نیز توسط اساتید و دانشجویان نخبه این دانشگاه برگزار شده است.

وی از درخشش دانشجویان این دانشگاه در مسابقات ورزشی نیز سخن گفت و افزود: دانشجویان این واحد آموزشی در مسابقات دارت کشوری جزو نفرات برتر بوده و مسابقات ورزشی کشتی قهرمانی نیز به میزبانی دانشگاه علمی و کاربردی استان اردبیل در سال گذشته برگزار شده است.