۵۱ درصد از تست های کرونا در فارس مثبت شد/ دورهمی ممنوع

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مهرزاد لطفی ظهر چهارشنبه در سیصد و هفتاد و ششمین نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه افزود: مراجعه زیاد بیماران و موارد مشکوک کرونا به مراکز ۱۶ ساعته نشان می‌دهد که در هفته آینده با آمار بالای مراجعه به بیمارستان‌ها مواجه هستیم. او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مهرزاد لطفی ظهر چهارشنبه در سیصد و هفتاد و ششمین نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه افزود: مراجعه زیاد بیماران و موارد مشکوک کرونا به مراکز ۱۶ ساعته نشان می‌دهد که در هفته آینده با آمار بالای مراجعه به بیمارستان‌ها مواجه هستیم.
او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱۰ ورودی و بستری جدید در بیمارستان‌های فارس ثبت شده است اضافه کرد: در این بازه زمانی ۵۱ درصد تست‌های تشخیصی کرونا در استان مثبت بوده است که آماری بالا و تهدیدی جدی برای سلامت جامعه محسوب می‌شود.
رئیس دانشگاه همچنین با اشاره به افزایش آمار ورودی بیمارستان‌های استان گفت: با توجه به شیوع موج پنجم کرونا موسوم به دلتا، این موضوع لزوم اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و به ویژه پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی و سفرهای غیرضروری را بیشتر می‌کند.

منبع : خبرگزاری مهر