۵۲ درصد زنجانی ها بیمه تامین اجتماعی هستند

محمود عزیز خانی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با بیان اینکه بیمه شدگان تحت پوشش تأمین اجتماعی به بیمه شدگان اجباری، حرف و مشاغل آزاد، بیمه اختیاری، بیمه شدگان خاص و بیکاری تقسیم می‌شوند، گفت: بیش از ۵۲ درصد زنجانی‌ها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند. وی به بیمه زنان خانه دار در استان […]

محمود عزیز خانی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با بیان اینکه بیمه شدگان تحت پوشش تأمین اجتماعی به بیمه شدگان اجباری، حرف و مشاغل آزاد، بیمه اختیاری، بیمه شدگان خاص و بیکاری تقسیم می‌شوند، گفت: بیش از ۵۲ درصد زنجانی‌ها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.
وی به بیمه زنان خانه دار در استان اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ نفر از بانوان خانه دار در استان زنجان بیمه تأمین اجتماعی هستند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: زنان خانه‌دار با داشتن ۲۰ سال سابقه و ۵۵ سال سن و یا ۳۰ سال سابقه و ۴۵ سال می‌توانند از مزایای بازنشستگی استفاده کنند.
عزیزخانی به مزایای استفاده از طرح بیمه زنان خانه‌دار اشاره کرد و گفت: استفاده از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی، بازماندگی، تعهدات بلند و کوتاه‌مدت بیمه‌ای از مزایای بیمه تأمین اجتماعی زنان خانه‌دار است.
وی گفت: بیش از ۹۸ هزار نفر نیز جز مستمری بگیران تأمین اجتماعی بوده و در ماه مستمری دریافت می‌کنند.