۵۳۶ هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان رفع تداخل شد

حبیب رستمی در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس، اظهار داشت: برای اولین بار طرح رفع تداخل در سال جاری در استان سیستان و بلوچستان عملیاتی شد و تا کنون ۵۳۶ هزار هکتار در سطح استان رفع تداخل شده است. وی گفت: بر اساس این قانون، وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده با همکاری سازمان […]

حبیب رستمی در گفت و گو با خبرنگار سردبیر پرس، اظهار داشت: برای اولین بار طرح رفع تداخل در سال جاری در استان سیستان و بلوچستان عملیاتی شد و تا کنون ۵۳۶ هزار هکتار در سطح استان رفع تداخل شده است.
وی گفت: بر اساس این قانون، وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی در اراضی ملی، دولتی و مستثنیات اشخاص اقدام کرده و پس از رفع موارد اختلافی روند صدور اسناد مالکیت و اراضی کشاورزی را اصلاح کند.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت ۳۶۸ مورد بازرسی و ۱۸۱۷ مورد گشت حفاظت از اراضی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه ۱۱ مورد طرح هادی هم طی این مدت مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: در سال جاری ۴۰ مورد از اراضی هم پس از بررسی مالکیت آنها به صاحبان اراضی واگذار شده است.