۵۹۰ هزار هکتار از اراضی کردستان زیر کشت گندم رفت

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، پیمان اسکندری روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی جهاد کشاورزی استان در سنندج اظهار داشت: برای سال زراعی جاری و از اول مهرماه تاکنون بیش از ۶۵۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت پاییزه اختصاص یافته است. وی افزود: امسال محصول کلزا با ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار اولین […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، پیمان اسکندری روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی جهاد کشاورزی استان در سنندج اظهار داشت: برای سال زراعی جاری و از اول مهرماه تاکنون بیش از ۶۵۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت پاییزه اختصاص یافته است.
وی افزود: امسال محصول کلزا با ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار اولین محصولی بود که کشت پاییزه آن آغاز شد.
اسکندری خاطرنشان کرد: محصول گندم با ۵۹۰ هزار هکتار بیشترین سطح زیر کشت پاییزه استان را به خود اختصاص داده است و ۴۶ هزار هکتار نیز زیر کشت جو رفته است.
وی به اجرای سومین سال متوالی طرح جهش تولید در اراضی دیمی استان اشاره کرد و گفت: کردستان با ۵۹۱ هزار هکتار بیشترین سطح زیر کشت کشور را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مجری این طرح است و سال گذشته در استان ما ۵۶۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه کرد و امسال هم قرار شده ۶۰۰ میلیارد تومان در این راستا کمک کند.

منبع : مهر نیوز