۵ همایش استارتاپ مهارتی در مازندران برگزار می شود

علی اصغر رضایی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با بیان اینکه یکی از راه‌های توانمندسازی خانوارها ایجاد منبع درآمد ثابت است، افزود: کمیته امداد پس از ارزیابی خانوارها، برای ایجاد اشتغال آنان را به حوزه اشتغال معرفی می‌کند. وی با بیان اینکه پس از مشاوره شغلی برحسب شرایط مددجو، برایش نسخه نوشته می‌شود، گفت: […]

علی اصغر رضایی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با بیان اینکه یکی از راه‌های توانمندسازی خانوارها ایجاد منبع درآمد ثابت است، افزود: کمیته امداد پس از ارزیابی خانوارها، برای ایجاد اشتغال آنان را به حوزه اشتغال معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه پس از مشاوره شغلی برحسب شرایط مددجو، برایش نسخه نوشته می‌شود، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی، معرفی به مؤسسات کاریابی و مهارت آموزی از جمله برنامه‌ها است.

وی به ارائه مشوق‌هایی برای حمایت از کارآفرینان به ازای بکارگیری مددجویان یادآور شد: اگر مددجویان توانایی ایجاد اشتغال داشته باشند، برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند و اشتغال این افراد طی چهارسال پایش و بررسی می‌شود.

رضایی با عنوان اینکه تسهیلات اشتغال در سرفصل‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنایع دستی، حمل ونقل و غیره پرداخت می شودف گفت: با توجه به شرایط کرونایی، بازار و اشتغال به سمت فضای مجازی واستارتاپ ها سوق پیدا کرد و سعی کردیم در این زمینه نیز ورود پیدا کنیم.

معاون کمیته امداد مازندران یادآور شد: در این راستا با کمک دانشگاه‌ها، آموزش‌های لازم به متقاضیان و مددجویان داده شد و در این راستا، دوره استارتاپ با همکاری دانشگاه در چالوس برگزار شده است.

وی گفت: اولین دوره ماقبل در ساری برگزار شد و دومین دوره با کمک دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مختلف در چالوس برگزار شد و تا پایان سال سه دوره استارتا پ در استان برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم در سال آینده بتوانیم در مسیر توانمندسازی خانواده‌ها گام برداریم.

رضایی یادآور شد: در دومین دوره استارتاپ ۱۰۰ نفر حضور دارند و در دوره اول ۲۰ ایده به استارتاپ ارسال شد.

منبع : مهر نیوز