۶۰۰ مرکز واکسیناسیون با مشارکت بسیج در سراسر کشور برپا شد

مسلم چشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به خدمات بسیج در راستای مقابله با کرونا اظهار کرد: سازمان بسیج مستضعفین و بسیج جامعه پزشکی از ابتدای شیوع این بیماری پای کار آمدند و در موضوعاتی مانند ضدعفونی، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی و مسائلی از این قبیل مسائل ورود کردند. ۹۰ درصد […]

مسلم چشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به خدمات بسیج در راستای مقابله با کرونا اظهار کرد: سازمان بسیج مستضعفین و بسیج جامعه پزشکی از ابتدای شیوع این بیماری پای کار آمدند و در موضوعاتی مانند ضدعفونی، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی و مسائلی از این قبیل مسائل ورود کردند.

۹۰ درصد مردم در حوزه کرونا غربال‌گری شدند

وی با بیان اینکه در مرحله بعد به تدریج وارد حوزه غربال‌گری بیماری کووید – ۱۹ شدیم، تصریح کرد: در این مرحله کمک شایانی به بحث غربال‌گری آحاد مردم کردیم و ۸۵ تا ۹۰ درصد مردم در زمینه این بیماری غربال‌گری شدند.

سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه در مرحله بعد وارد طرح شهید سلیمانی شدیم، خاطرنشان کرد: در این طرح سه تیم طراحی شدند که شامل نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی، مراقبت از مبتلایان به کرونا و مراقبت از افرادی که به دلیل کرونا مشکلات مالی پیدا کرده‌اند، البته این طرح هنوز در حال اجراست و تا پایان همه گیری کرونا ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه در پنجمین گام وارد بحث واکسیناسیون شدیم، گفت: در این زمینه به دولت و وزارت بهداشت کمک می‌کنیم تا روند واکسینه مردم علیه بیماری کووید -۱۹ به نحو مطلوب انجام شود و مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

در جریان مقابله با کرونا حدود ۴۵۰ هزار بسیجی مشارکت داشتند

چشمی با بیان اینکه در جریان مقابله با کرونا حدود ۴۵۰ هزار بسیجی مشارکت داشتند و در بحث‌های نظارت، مراقبت و حمایت ورود کردند، اظهار کرد: ۶۰۰ مرکز واکسیناسیون علیه کرونا در سراسر کشور با مشارکت بسیج و شبکه بهداشت و درمان شکل گرفته است و بخشی از کار را به دوش گرفته‌ایم.

وی بیان کرد: ۱۴۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سراسر کشور از صفر تا صد توسط بسیج اداره می‌شود و در این زمینه به مردم خدمت می‌کنند.

۳۵۰۰ متخصص واکسیناتور بسیجی در حال کمک به کادر درمان هستند

سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی تصریح کرد: حدود ۳۳ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی متخصص واکسیناتور از بسیجیان در حال کمک به کادر درمان هستند و در مراکز تزریق واکسن کرونا در خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی متذکر شد: امیدواریم مردم به صورت ویژه اقدام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کنند تا بتوانیم هرچه زودتر از شر این بیماری منحوس رهایی یابیم.

منبع : خبرگزاری مهر