۶۰ اثر در هجدهمین جشنواره تئاتر زندانیان کشور بررسی شد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از قوه قضائیه، سید حشمت الله حیات الغیب گفت: ۶۰ اثر در بخش تئاتر زندانیان سراسر کشور که به صورت فیلم ارسال شده بود، در تهران مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت. مدیر کل زندان‌های استان تهران گفت: هدف متعالی سازمان زندان‌ها، اصلاح و تربیت است آنهم با بهره […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از قوه قضائیه، سید حشمت الله حیات الغیب گفت: ۶۰ اثر در بخش تئاتر زندانیان سراسر کشور که به صورت فیلم ارسال شده بود، در تهران مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.
مدیر کل زندان‌های استان تهران گفت: هدف متعالی سازمان زندان‌ها، اصلاح و تربیت است آنهم با بهره گیری از اصلی ترین رسالت هنر که پالایش روح و روان انسان است، این موضوع می‌تواند نقش بارزی در بازپروری شخصیتی زندانی ایفا کند.
وی ادامه داد: شناخت استعدادهای زندانیان، آموزش، ایجاد فرصت و فضای رقابت در بخش هنرهای نمایشی یکی از ابزارهای مهم بازاجتماعی کردن آنان، هدایت به سمت زندگی سالم و عدم بازگشت به چرخه جرم است که در این خصوص فعالیت‌های مستمر در زندان‌های استان تهران صورت می‌گیرد.
مدیر کل زندان‌های استان تهران تصریح کرد: هجدهمین جشنواره سراسری تئاتر زندانیان سراسر کشور که مقرر بود در اسفند سال ۱۳۹۸ به میزبانی اداره کل زندان‌های استان تهران در برج آزادی برگزار شود، به دلیل شیوع کرونا و لزوم حفظ سلامتی زندانیان در آن زمان لغو و به زمان بهبود شرایط اجتماعی موکول شده بود.
حیات الغیب در ادامه با تقدیر از تلاش‌های تمام کارکنان و زندانیانی که برای ارتقای سطح کیفی و کمی جشنواره تلاش کرده بودند، افزود: با در نظر گرفتن این شرایط، شصت اثر تئاتر زندانیان که از ادارات کل زندان‌های سراسر کشور، به صورت فیلم جهت بررسی ارسال شده بودند، توسط داوران این عرصه مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و درنهایت ٨ اثر در بخش صحنه‌ای، ۳ اثر در بخش نمایشنامه خوانی و ۶ اثر در بخش خیابانی به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.
در بخش صحنه‌ای، نمایش استان کرمان، کارگردانی استان خراسان رضوی، بازیگری استان کرمانشاه و نمایشنامه استان تهران و در بخش خیابانی شامل نمایش استان هرمزگان، کارگردانی استان همدان، بازیگری استان تهران و نمایشنامه استان اصفهان و همچنین نمایشنامه خوانی استان یزد مقام‌های برتر را کسب و تندیس جشنواره را به دست آوردند.

منبع : مهر نیوز