۶۲ حلقه چاه غیر مجاز در آذربایجان‌غربی مسدود شدند

به گزارش سردبیر پرس، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در این زمینه اظهار کرد: در راستای مقابله با برداشت‌های غیرمجاز و حفاظت از منابع آب و تعادل بخشی سفره‌های آب‌های زیرزمینی، در دو ماه گذشته تعداد ۶٢ حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان پر شد. مجید رستگاری افزود: در راستای مدیریت و نظارت دقیق […]

به گزارش سردبیر پرس، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در این زمینه اظهار کرد: در راستای مقابله با برداشت‌های غیرمجاز و حفاظت از منابع آب و تعادل بخشی سفره‌های آب‌های زیرزمینی، در دو ماه گذشته تعداد ۶٢ حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان پر شد.
مجید رستگاری افزود: در راستای مدیریت و نظارت دقیق بر منابع آب‌های زیرزمینی و حفظ و صیانت از این منابع، گروه‌های گشت و بازرسی در شهرستان‌های ارومیه، پیرانشهر، خوی و بوکان با همکاری مسئولان قضائی و انتظامی این شهرستان‌ها موفق به پر کردن این تعداد حلقه چاه غیرمجاز شدند.
وی، با تأکید برحفاظت از منابع آب زیرزمینی اظهارکرد: از تعداد ۶٢ حلقه چاه غیرمجاز پرشده، ۲۶ حلقه مربوط به شهرستان ارومیه، ۲۰ حلقه بوکان، ۱۱ حلقه خوی و پنج حلقه مربوط به شهرستان پیرانشهر است.
رستگاری گفت: منابع موجود آب‌های زیرزمینی به علت برداشت‌های غیرمجاز و بی‌رویه با مشکل جدی رو به رو شده که نه تنها برگشت‌پذیر نیست بلکه معضلات جدی را نیز برای دریاچه ارومیه ایجاد نموده است که این موضوع ضرورت برخورد با برداشت‌های غیر مجاز از این منابع را دو چندان کرده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ادامه اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان بعنوان متولی صیانت از منابع آبی و توزیع عادلانه آب در سطح استان اقدام به راه‌اندازی تلفن گویا به شماره ۳۱۹۸۷۷۷۷ کرده است تا به کمک مردم استان با گزارش‌های مردمی در سریع‌ترین زمان ممکن از حفر چاه‌های غیر مجاز جلوگیری کند.

منبع : مهر نیوز