۷۰میلیارد ریال وام بلاعوض برای اجرای آبیاری نوین به ابرکوه اختصاص یافت

علی محمد هوشمند روز چهارشینه در حاشیه آغاز اجرای این طرح در یکی از مزارع شهرستان ابرکوه به خبرنگار سردبیر پرس  افزود: از این میزان ۲۵۰ هکتار آبیاری کم فشار( انتقال آب با لوله گذاری ) و ۱۵۰ هکتار به صورت تحت فشار با همکاری حدود ۱۰۰ کشاورز و بهره بردار در اراضی زراعی و […]

علی محمد هوشمند روز چهارشینه در حاشیه آغاز اجرای این طرح در یکی از مزارع شهرستان ابرکوه به خبرنگار سردبیر پرس  افزود: از این میزان ۲۵۰ هکتار آبیاری کم فشار( انتقال آب با لوله گذاری ) و ۱۵۰ هکتار به صورت تحت فشار با همکاری حدود ۱۰۰ کشاورز و بهره بردار در اراضی زراعی و باغی اجرا می شود.
وی اظهار کرد:  با بهره برداری از ۴۰۰ هکتار طرح آبیاری نوین در سال جاری مجموع سیستم آبیاری به پنج هزار و ۹۰۰ هکتار افزایش می یابد.
سرپرست جهادکشاورزی ابرکوه با اشاره به محدودیت منابع آبی و ضرورت بهره وری از آب در این بخش ، گفت : اجرای آبیاری نوین با کمک های بلاعوض دولت در این شهرستان رو به افزایش است .
نیمی از اجرای آبیاری نوین  مربوط به هشت سال گذشته است
هوشمند ادامه داد: با توجه به تداوم پدیده خشکسالی و کم آبی در بخش کشاورزی ، هزینه اجرای آبیاری تحت فشار در هر هکتار ۴۵۰ میلیون ریال و در طرح آبیاری کم فشار ۲۵۰ میلیون ریال است.
وی خاطرنشان کرد: دولت برای اجرای آبیاری تحت فشار با پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال و برای اجرای طرح کم فشار ۹۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض کشاورزان را در اجرای این طرح ها یاری می کند.
سرپرست جهاد کشاورزی ابرکوه اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۳۷۳ تا سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰مجموعا پنج هزار و۵۰۰ هکتار طرح های آبیاری نوین با مشارکت کشاورزان در این شهرستان اجرا شد که حدود سه هزار هکتار آن مربوط به هشت سال گذشته است.
مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.