۷ پروژه محیط‌زیستی سازمان مدیریت پسماند فردا بهره برداری می شود

به گزارش سردبیر پرس، صدرالدین علیپور با اعلام این خبر به اهداف سازمان متبوع خود برای اجرای طرح کاپ و کاهش دفن پسماند پرداخت و گفت: تمام تلاش ما این است تا با کاهش دفن زباله، تبعات مخرب این رفتار را به حداقل برسانیم. بر همین اساس هم پروژه‌هایی را تعریف کردیم که در آستانه […]

به گزارش سردبیر پرس، صدرالدین علیپور با اعلام این خبر به اهداف سازمان متبوع خود برای اجرای طرح کاپ و کاهش دفن پسماند پرداخت و گفت: تمام تلاش ما این است تا با کاهش دفن زباله، تبعات مخرب این رفتار را به حداقل برسانیم. بر همین اساس هم پروژه‌هایی را تعریف کردیم که در آستانه روز جهانی زمین پاک از آن‌ها رونمایی خواهیم کرد.
وی با اشاره به برخی از این پروژه‌ها ادامه داد: تلاش ما برای کاهش ورود پسماند به آرادکوه موجب شد تا مرکزی را ویژه پسماندهای حجیم و ضایعات فضای سبز در منطقه ۱۸ راه‌اندازی کنیم. در این مرکز شاخه‌ها و سرشاخه‌ها و پسماندهای آلی میادین میوه و تره‌بار و فضای سبز به کود و کود گرانولی تبدیل می‌شوند.
علیپور راه‌اندازی سیستمی به‌منظور استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز آرادکوه را از دیگر پروژه‌های مهم محیط‌زیستی معرفی کرد و گفت: در کنار این مورد، مجموعه کهریزک همواره یکی از متهمان ایجاد بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) بوده است. به منظور سنجش سهم این مجموعه در این مشکل ایستگاه هواشناسی برای صحت‌سنجی جریان باد آرادکوه و سنسورهای سنجش بو را راه اندازی کردیم که فردا افتتاح خواهند شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تصریح کرد: همچنین قرار است تا فردا از سامانه هوشمند رصد جمع‌آوری و انتقال پسماندهای پزشکی، سیستم محافظ و نگه‌دارنده مخزن جمع‌آوری پسماند و سومین کارخانه بازیافت پسماندهای عمرانی و ساختمانی رونمایی شود. به این موارد باید کلنگ‌زنی سومین ایستگاه MRF را اضافه کرد.
علیپور گفت: تمامی این پروژه‌ها با تاکید بر حفظ محیط‌زیست و در قالب اجرای بخش‌های مختلف طرح کاپ صورت می‌گیرد.