۸۰ هزار نفر از موزه ها و اماکن تاریخی آذربایجان غربی بازدید کردند

جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: در این مدت ۸۰ هزار نفر از مکان‌های تاریخی و موزه‌های سطح استان بازدید داشته‌اند که در مقایسه با سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی عنوان کرد: طبق آمارها، این استان در دور دوم سفرهای نوروزی یکی از […]

جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: در این مدت ۸۰ هزار نفر از مکان‌های تاریخی و موزه‌های سطح استان بازدید داشته‌اند که در مقایسه با سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی عنوان کرد: طبق آمارها، این استان در دور دوم سفرهای نوروزی یکی از مقاصد مهم گردشگری در سطح کشور است و در سطح استان ارومیه، خوی، بوکان و مهاباد با استقبال مسافران نوروزی همراه بودند.
وی با اشاره به اسکان ۱۷ هزار نفر در مراکز اقامتی آذربایجان غربی گفت: از ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۱۷ هزار در مراکز اقامتی استان اقامت داشته‌اند، این آمار تنها مربوط به هتل‌های، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیر و واحدهای بوم‌گردی سطح استان است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با تشکر از جامعه هتل‌داران استان افزود: در سال جاری افزایش قیمت در مراکز اقامتی استان وجود نداشته است و ۲۰ درصد تخفیف به مسافران ارائه می‌شود.
جباری گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده مبنی بر افزایش سفرها در نوروز امسال همه دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران را داشته‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی تصریح کرد: تاکنون در چندین شهرستان استان مراسم نوروزگاه برگزار شده و در تعدادی از شهرستان‌ها از جمله شوط نوروزگاه در روزهای بعدی برگزار خواهد شد.
جباری اضافه کرد: برای توسعه گردشگری در استان برنامه‌های مختلفی برای ایام بعد از ماه رمضان در نظر گرفته شده که برگزاری تورهای آشناسازی، جشنواره‌های ملی گردشگری، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی از جمله این برنامه‌ها هستند.

منبع : مهر نیوز