۸۲۸ هزار تن کالا از یزد به خارج از کشور صادر شد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، محمدرضا علمدار یزدی اظهار داشت: در مدت سه ماهه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۲۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۱۴ میلیون دلار از گمرک استان یزد صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، محمدرضا علمدار یزدی اظهار داشت: در مدت سه ماهه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۲۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۱۴ میلیون دلار از گمرک استان یزد صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۸۷ درصد و از نظر وزنی ۴۸ درصد رشد داشته است.
علمدار یزدی گفت: در این مدت کاشی و سرامیک، انواع محصولات و مقاطع فولادی، انواع هیدروکربن، انواع نایلون و کیسه فریزر، انواع لوله و پروفیل، انواع ظروف شیشه‌ای، اکسید مولیبدن و فرومولیبدن، انواع سیم و کابل، پسته و مغز پسته، انواع روفرشی ۱۰ کالای عمده صادراتی از گمرک استان یزد بوده است.
وی ادامه داد: کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، امارات، ترکیه، ازبکستان، سوریه، تاجیکستان، آذربایجان و گرجستان ۱۰ کشور برتر مقصد صادراتی از گمرک استان یزد هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد افزود: آمار واردات به گمرک استان یزد در این مدت برابر با ۵۲ میلیون دلار و به میزان ۱۸ هزار تن کالاست.
علمدار یزدی، کالاهای عمده وارداتی را شامل ماشین آلات واحدهای تولیدی، اجزا و قطعات، برق و الکترونیک، مواد شیمیایی و سلولزی و پلیمری عنوان کرد.

منبع : مهر نیوز