۸۷۵ هزار لیتر نفت سفید ارسال شد/غیرفعال شدن ۳۳ جایگاه سی ان جی

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، جواد بلندی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در برخی مناطق و شهرستان‌ها به علت افزایش رشد مصرف با توجه به سرمای بی‌سابقه در خراسان شاهد افت فشار گاز هستیم، اظهار کرد: ضمن تقدیر و تشکر از فرمانداران ده شهرستان جنوب خراسان رضوی و با […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، جواد بلندی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در برخی مناطق و شهرستان‌ها به علت افزایش رشد مصرف با توجه به سرمای بی‌سابقه در خراسان شاهد افت فشار گاز هستیم، اظهار کرد: ضمن تقدیر و تشکر از فرمانداران ده شهرستان جنوب خراسان رضوی و با تعامل و همکاری آنان با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تربت حیدریه ارسال سوخت دوم به شهرستان‌ها که از تاریخ بیستم دی‌ماه تا بیست و چهارم دی‌ماه؛ ۸۷۵ هزار لیتر نفت سفید به مناطق داشته ایم (جنوب خراسان رضوی) که تاکنون ۱۴۰ هزار لیتر نفت‌سفید بین خانوارها توزیع شده که به هرخانوار فعلاً ۲۰ لیتر سهمیه تعلق می‌گیرد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت حیدریه افزود: با توجه به گذر از شرایط کرونا و پایان محدودیت‌ها و افزایش سفرها و همچنین با توجه به قرارگرفتن تربت حیدریه در مسیر مشهد مقدس شاهد افزایش مصرف بنزین در کشور و در منطقه بودیم و ناترازی میزان مصرف نسبت به تولید ایجاب کرد تا برنامه‌ریزی لازم برای تأمین سوخت صورت گیرد که اگر این برنامه‌ریزی رخ نمی‌داد با مشکل در تأمین بنزین مواجه بودیم.
وی ادامه داد: در این خصوص باید گفت که میزان انتقال فرآورده با خط لوله برای مصارف منطقه کافی نبود و که نیاز به حمل سوخت با نفتکش از مبدا بندرعباس و کرمان احساس شد که بصورت میانگین ۹۰۰ هزار لیتر بنزین توسط نفتکش‌ها از مبادی تأمین سوخت به منطقه تربت حیدریه حمل شد که این انتقال فرآورده با توجه به مسافت ۱۳۰۰ کیلومتری میان تربت حیدریه و بندرعباس و کرمان، خطراتی را در پی داشته و دارد که خوشبختانه در این مدت شاهد کمترین اتفاق و خطری بودیم.
بلندی در ادامه با تقدیر از مناطق نفتی بندرعباس و کرمان و شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان عزیز؛ بیان کرد: با همکاری‌های صورت گرفته توانستیم جزو مناطق نفتی برتر کشور در حوزه حمل و نقل شویم.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت حیدریه ادامه داد: از اول مهرماه علاوه بر بنزین، تأمین سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی قائن، نفت سفید بخشی از خراسان جنوبی و استان سیستان و بلوچستان نیز صورت گرفته است.
وی اشاره‌ای به آمار این چندروز اخیر کرد و افزود :۸۳۰ میلیون لیتر فرآورده‌های از ابتدای دی‌ماه تا کنون در منطقه جنوب خراسان رضوی، استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان توزیع شده است که ۴۴ میلیون لیتر نفت گاز برای نیروگاه قائن ارسال شده است، ۱۵۹ میلیون لیتر حمل از مبادی نفتی به منطقه حمل و ۸۶۷ میلیون لیتر انواع فراورده با خط لوله به انبار نفت منطقه تربت حیدریه وارد شده است.
بلندی بیان کرد: همزمان با شروع فصل سرما شاهد افزایش مصرف نفت سفید و نفت‌گاز هستیم که ۸۷۰۰ خانوار تحت پوشش منطقه که به آنها گازرسانی نشده است که بخش عمده آنان در شهرستان خواف ساکن هستند، نفت سفید برای مصارف خانگی تأمین شده است و همچنین در این مدت تأمین سوخت معادن تربت‌حیدریه و به ویژه خواف صورت گرفته است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت حیدریه ادامه داد: همچنین تاکنون ۳۶۳ تن گاز مایع توسط هشت واحد تأسیسات سیلندر پرکنی در منطقه با ظرفیت ۲۶۵ تن گاز مایع؛ بین خانوارها توزیع شده است که به طور میانگین روزانه ۱۷۵۰۰ کپسول گاز مایع میان مردم توزیع شده است.
وی از اعزام نیرو و اکیپ‌های لازم به شهرستان‌ها و مستقر کردن یک نیرو در فرمانداری‌ها برای هماهنگی‌های لازم خبر داد و گفت: ساماندهی وانت نفتکش‌ها برای ارسال نفت سفید به مناطقی که گاز آنها قطع شده است نیز صورت گرفته است.
بلندی با بیان اینکه از تاریخ بیستم دی‌ماه تا بیست و چهارم دی، ۳۳ میلیون لیتر نفت سفید برای مناطق تحت پوشش و استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان ارسال شده است، افرود: تأمین سوخت دوم (نفت‌گاز) برای نانوایی‌ها و مرغداری‌ها با همکاری جهاد کشاورزی و همچنین ارسال سوخت دوم برای مراکز درمانی، خوابگاه‌های دانشجویی و سایر دستگاه‌های خدمات رسان نیز از دیگر اقدامات این منطقه در این روزهای اخیر بوده است‌.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت حیدریه همچنین از غیرفعال شدن ۳۳ جایگاه سی ان جی منطقه گفت و افزود: این اتفاق موجب افزایش مصرف بنزین شده است که خوشبختانه مشکلی در تأمین و توزیع بنزین نداشته‌ایم.
وی در پایان ضمن تقدیر وتشکر از مردم فهمیم و عزیز ایران بازهم از مردم درخواست کرد که با مصرف بهینه و صرفه‌جویی در به گذر از فصل سرما به ما؛ خادمین خود کمک کنند.
منبع : مهر نیوز