۸۷ طرح سرمایه‌گذاری استان سمنان امسال به چرخه تولید اضافه شد

به گزارش سردبیر پرس ، علی تشنه دل روز دوشنبه به رسانه ها افزود: راه اندازی طرح های مهم و نیمه تمام یکی از اولویت های کاری سازمان صنعت، معدن و تجارت است و در این راستا در هشت ماهه امسال ۸۷ طرح سرمایه گذاری نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان […]

به گزارش سردبیر پرس ، علی تشنه دل روز دوشنبه به رسانه ها افزود: راه اندازی طرح های مهم و نیمه تمام یکی از اولویت های کاری سازمان صنعت، معدن و تجارت است و در این راستا در هشت ماهه امسال ۸۷ طرح سرمایه گذاری نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان راه اندازی و به چرخه تولید استان اضافه شد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۴۱ واحد تولیدی راکد و غیرفعال استان از ابتدای امسال تا پایان آبان با رفع موانع و مشکلات، به چرخه فعالیت و تولید بازگشت.
تشنه دل افزود: این ۴۱ واحد تولیدی به دلایل مختلف تعطیل و از چرخه تولید حذف شده بودند که با پیگیری های لازم احیا و به عرصه تولید و اشتغال بازگشتند.
تشنه دل ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مهمی که در این مدت توسط سازمان صمت پیگیری شد افزایش تولید در واحدهایی بود که کمتر از ظرفیت فعالیت می کنند که در این خصوص طی این مدت با رفع موانع و انجام پشتیبانی های مالی و بانکی در ۱۰۴ واحد تولیدی استان افزایش تولید انجام گرفته است.
وی با اشاره به سیاست های سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در تحقق شعار سال و بهبود فضای کسب و کار تصریح کرد: اولویت های اصلی سازمان بر محورهای تاکید بر ساخت داخل و پشتیبانی و مانع زدایی در واحدهای تولیدی استان به منظور تحقق رونق و جهش تولید، اجرای طرح های نیمه تمام، افزایش صادرات و مدیریت واردات و تنظیم بازار است که باید بر اجرای این سیاست ها هم فکری و همکاری از سوی سایر دستگاه های اجرایی واقتصادی استان صورت پذیرد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه چالش های بسیاری در بخش صنعت ، معدن و تجارت استان وجود دارد اظهار داشت: در تمامی بخش ها باید آسیب شناسی انجام و در جهت پیگیری امور و رفع چالش ها و موانع راهکارهای موثر ارائه شود.
وی اضافه کرد. تعطیلی فعالیت بنگاه های تولیدی و یا توقف روند تکمیل طرح های سرمایه گذاری، به دلیل مانع تراشی ها، مداخلات غیرضروری و یا ایجاد موانع توسط دستگاه های اجرایی و بانک های عامل به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.
 رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تاکید کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مسئولیت مستقیم دارد تا با استفاده از ظرفیت مرکز فوریت های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری در استان و همکاری دستگاه های عضو کارگروه از بروز این رخداد در استان به طور جدی جلوگیری کند.
استان سمنان یکهزار و ۷۶۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد که ۶۰۳ واحد از این تعداد را معادن تشکیل می دهند.
صنایع استان سمنان ۳۹ درصد از اشتغال این استان را تامین می کنند و تولید ناخالص این استان در سال گذشته ۲۸.۶ هزار میلیارد تومان بود.