۹۲۰۰ اصفهانی در ماه مبارک رمضان خون اهدا کردند

علی فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند، اظهار داشت: از این تعداد بیش از ۹ هزار ۲۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند. وی با بیان اینکه همچنان ۹۷ درصد […]

علی فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند، اظهار داشت: از این تعداد بیش از ۹ هزار ۲۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی با بیان اینکه همچنان ۹۷ درصد از اهدا کنندگان خون در اصفهان آقا و سه درصد خانم هستند، اضافه کرد: ۶۱ درصد از اهدا کنندگان نیز اهدا کننده مستمر هستند.
۴۰ درصد از خون اهدایی به بیماران مبتلا به تالاسمی و هموفیلی تزریق می‌شود
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ذخیره خونی استان مطلوب است اما با توجه به اینکه فصل گرما نزدیک است شهروندان باید نسبت به اهدای خون توجه داشته باشند، ابراز داشت: به صورت روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر به مراکز اهدای خون اصفهان مراجعه می‌کنند که ضروری است این آمار به ۴۵۰ نفر افزایش یابد.
وی با بیان اینکه مراکز درمانی در اصفهان روزانه به ۳۵۰ تا ۴۰۰ واحد خون نیاز دارند، تصریح کرد: حدود ۴۰ درصد از این خون به بیماران مبتلا به تالاسمی و هموفیلی تزریق می‌شود.

منبع : خبرگزاری مهر