اصول کلیدی هیئت معارف جنگ چیست؟

امیر سرتیپ آراسته گفت: بازشناسی روحی و روانی، تجربه حضور در مناطق عملیاتی و تزریق روح معنویت و عرفان، سه اصل کلیدی در دوره‌های عملی و میدانی هیئت معارف جنگ است. به گزارش سردبیر پرس، امیر سرتیپ ناصر آراسته رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، با حضور در بیست و پنجمین دوره‌ […]

امیر سرتیپ آراسته گفت: بازشناسی روحی و روانی، تجربه حضور در مناطق عملیاتی و تزریق روح معنویت و عرفان، سه اصل کلیدی در دوره‌های عملی و میدانی هیئت معارف جنگ است.

به گزارش سردبیر پرس، امیر سرتیپ ناصر آراسته رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، با حضور در بیست و پنجمین دوره‌ هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی، با اشاره به علل برگزاری دوره عملی این هیئت، بیان کرد: دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش، پیش‌تر ضمن آشنایی نظری با مفاهیم و موارد مورد نیاز در این حرفه، به کسب معلومات و ارتقای سطح دانش تئوریک خود پرداخته‌اند؛ با این حال، لازم است تا توضیح و تشریح میدانی این مفاهیم و تاریخ دوران دفاع مقدس را در منطقه جنوب غرب کشور و در قالب ۱۱ عملیات به وقوع پیوسته در استان خوزستان، از نزدیک مشاهده و درک کنند. وی افزود: علاوه بر موارد مذکور، حضور در فضا و مکان عملیات‌ها، آشنایی با عوارض سطحی، زمین‌های ذوعارضه و وضعیت توپوگرافیک منطقه، می‌تواند در کنار ارتقای سطح معنویت، عرفان و حس و حال مودت‌گونه آن دوران، در انتقال مفاهیم و مسائل مورد نیاز اساتید، به بهترین وجه ممکن، مفید فایده باشد. رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی تأکید کرد: بازشناسی روحی و روانی، تجربه حضور در مناطق عملیاتی و تزریق روح معنویت و عرفان، سه اصلی هستند که در این دوره، مورد توجه و تأکید وافر قرار دارند؛ بدان امید که بتوان علاوه بر عبرت‌گیری، موعظه‌پذیری و حکمت‌آموزی، از کتمان حقایق و فراموشی‌ رخدادهای تاریخی ممانعت به عمل آورد. وی با بیان آن‌که نتایج حاصل این دوره را می‌توان در نظم‌پذیری، خدمت‌گزاری و فراگیرسازی حداکثری تجربیات پیشکسوتان خلاصه کرد، تصریح کرد: پیشرفت مطوب و بایسته در زمینه ارتقای توان رزمی و بازدارندگی دفاعی، نیازمند توسعه توانمندی‌ها در تکنیک‌ها و تاکتیک‌های نظامی، پیشرفت روحی و معرفتی دانشجویان و بهبود سطح آموزش و فهم مطالب است. امیر سرتیپ آراسته در پایان خاطر نشان کرد: شعار این دوره هیئت‌های معارف جنگ، «حکمت برای تقویت بازدارندگی ملی» است؛ بدان امید که بتوان از این طریق، به تعمیم‌پذیرسازی بازدارندگی پایدار از طریق انجام و پیگیری رویه‌ها و رویکردهای فرهنگی، آموزشی و بصیرت‌محور دست یافت.