صف آرایی و رقابت مجموعه مدارس رایان در تقابل آموزش تیزهوشان کرمانشاه
به گزارش سردبیرپرس از کرمانشاه ، محمدرضا حمزهای مدیر مجموعه مدارس رایان با فضای ۵۰۰۰ متر مربع امکاناتی بینظیر، محیط پویا و امن را برای رشد علمی ، مهارتی و اخلاقی دانش آموزان متوسطه اول و دوم فراهم کرده است ، این مجموعه با تکیه بر کادر آموزشی با تجربه و تجهیزات به روز ، از جمله کلاسهای استاندارد ، آزمایشگاه علوم تجربی ، کارگاه رایانه ، کارگاه فنآوری ، سالن های مطالعه ، کنفرانس و همایش ، زمین های ورزشی اختصاصی و ...مسیری نوین در تعلیم و تربیت ترسیم کرده است
حمزه ای تصریح کرد ، با حمایت تعدادی از دوستان به عنوان سرمایهگذار شروع به احداث کردیم تقریباً میشه گفت که در فاصله کمتر از یک سال ما پروژه را ساختیم و سال ۱۴۰۱ از مهرماه با حضور آقای دکتر محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش مشارکت مردمی اینجا را افتتاح کردیم امسال در حقیقت چهارمین سال فعالیت این دبیرستان است
وی افزود ، حقیقت امر اینه که ما با توجه به سوابق آموزشی که داشتیم از کادر مجرب و توانایی توی زمینه تدریس استفاده بکنیم با توجه به اینکه یه مقداری جوان گرایی کردیم در بخش آموزش نیروهای متعهد و پرکار و پر انرژی سعی کردن در بدنه آموزش داشته باشیم که هم ارتباطات بهتری و موثر تری با دانش آموزان برقرار میشود ، توی زمینه همین که به هر صورت چون پر انرژی هستند وقت بیشتری گذاشتن برای بچه ها و تلاش حالا مضاعف برای وضعیت علمی بچه ها دارند بارها شده که حتی پیگیر آموزشی بچه ها هم در خارج از تایم مدرسه صورت گرفته
حمزه ای گفت ، در کنار این از کادر خیلی قوی در پخش مدیریت و معاونت اجرایی دو تا مجموعه استفاده کردیم آقای پویا ریحانی چندین سال در بخش آموزش فعال بوده ، درسته جوان است ولی تجربه خیلی خوبی در اداره مدرسه تو این چند سال داشتند، یک محیط سرزنده و شادی برای بچه های متوسطه اول ایجاد کردن

مدیر مجموعه مدارس رایان ، از کارهایی که ما توی بخش متوسطه اول انجام دادیم خارج از کتاب های درسی بچهها بخش مهارتی دانش آموزان است که توی زمینههایی مثل رباتیک ، هوش مصنوعی ، کار با کامپیوتر , برنامه نویسی ، سواد رسانه ، تولید محتوا و سواد مالی که سعی کردیم که این آموزشها را به صورت مهارتی جدای از مباحث درسی بچه ها برای دانش آموزان داشته باشیم ، در سال آینده میخوایم باز توسعه بدیم و از متخصصین فن استفاده بکنیم . و با هدایت آنان جهت حضور در مسابقات علمی، هنریذ، ورزشی و جشنواره نوجوانان خوارزمی ، آنها را برای آیندهای روشن پرورش میدهیم
حمزه ای افزود ، در مقطع متوسطه دوم ما از آقای حق پرست به عنوان یکی از مدیرای قوی کرمانشاه استفاده کردیم ، ایشان با بیش از ۳۰ سال سابقه مدیریت در بدن آموزش و پرورش که مدیر مدارس تیزهوشان نمونه مدیریت داشتن استفاده کردیم و بهره بردیم امسال حضور دارند، با توجه به حساسیت موضوع از کادر مجرد و توانایی استفاده کردیم در متوسطه دوم و مطمئناً چشم انداز ما اینه که در سالهای آینده مدرسه به عنوان یک برند در کرمانشاه مطرح بکنیم و طوری برنامه ریزی کردیم که دانش آموزان برای حضور در مدرسه رایان بیان انتخاب بکنند که تیزهوشان نمونه بریم یا رایان بریم یعنی اختیار با بچه ها بدیم که انتخاب بکنند به هر صورت تمام تلاش ما همکارامون دسته اول و دوم اینکه در کنار ایجاد فضای ایدهآلی که برای بچهها در نظر گرفتند ،
وی یادآور شد که در مقطع متوسط دوم مرکز ما بر روی رشتههای تجربی ، ریاضی و انسانی است و میکوشیم تا با استفاده از روشهای نوین آموزشی ، کارگاههای مهارتی ، اردوهای مطالعاتی ، آزمونهای هماهنگ کشوری و نظارت مستمر درسی و تربیتی ، شاهد پیشرفت تحصیلی و موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری باشیم ،در این راستا برای برگزاری همایشهای علمی، برنامههای پژوهشی ، اردوهای تفریحی و کارگاههای ویژه روانشناختی را به عنوان مکمل آموزشی مدرسه مد نظر داریم .
وی گفت ، اما خارج از فضای مدرسه روزهای پنجشنبه که مدرسه تعطیله و خاطرنشان میکنم که ما شنبه تا چهارشنبه مدرسه دایر هست و ساعت ۸ صبح تا یک ربع به ساعت دو ماه پذیرایی بچهها هستیم ، تو زمینه آموزش اما پنجشنبهها رو گذاشتیم برای ورزش خارج از مدرسه که با باشگاههای ورزشی که در اختیار بچهها قرار میدهیم ، سعی میکنیم که انرژی هاشون هم اونجا تخلیه کنند و هر ماه یک بارم از استخر و شنا استفاده میکنم
در حقیقت نزدیک به ۲۵ نفر نیروی مدیر معاونت کادر مدیر داخلی و خدمات داریم در مدرسه نزدیک به ۸۰ نفر به عنوان دبیر در مدرسه مشغول به کار هستند
متوسطه اول ما ۹ تا کلاس داریم که سال گذشته ۱۹۰ نفر دانش آموز مشغول به تحصیل بودند در متوسط دوم ۸ تا کلاس داشتیم و نزدیک به ۱۴۰ نفر اونجا مشغول تحصیل بودند ، کلاس های ما تقریبا ۲۰ نفره است با نیمکت اختصاصی و مجهز به ویدیو پروجکشن و اونجا با امکانات خوب مشغول به تحصیل و تدریس می باشند.
در پایان حمزه ای تاکید کرد ، ما بر نظم اخلاق مداری و جذب دانش آموزان ممتاز از طریق آزمون ورودی و مصاحبه ، فرصتی استثنایی برای رشد فردی و جمعی پذیرفته شدگان فراهم کردیم . سعی ما بر این است تا با اختصاص تخفیف و امتیازات ویژه به دانش آموزان برتر، ضمن تشویق شرایط حضور بهتری را برای نخبگان علمی فراهم سازیم .
پوریا ریحانی مدیر متوسطه اول اظهار داشت ، سومین سال هست که در خدمت مجموعه هستم از همون ابتدا افتخار همکاری با مجموعه رایان را داشتم ، با توجه به اینکه متوسطه اول یک سنی که بچه ها دقیقا سن گذار از دوران کودکی به جوانی است حالا اگر بخواهیم خیلی به صورت کلی بگیم ، بسیار حساسیت های بالایی از نظر روحی روانی جسمی بچه ها دارند مخصوصاً پسرها ، ما این را در نظر گرفتیم در واقع شاید زیربنای خیلی از کارها این بخش دانش آموزان است ، آمدیم از نظر انتخاب دبیر ، انتخاب برنامهها و همه این در کارها لحاظ کردیم و تلفیقی از ایده های گذشته و چیزهایی هست که توی دنیای امروز برای ارتباط با بچه ها در واقع لحاظ می شود و خیلی مهمه مثلا از نظر نظم و انضباط من خودم فکر میکنم که توی مدرسه ما حالا تا حدی تلاش کردیم که تمام قواعد و قوانین به همون محکمی گذشته باشه اما در واقع به روزش کردیم یعنی که شخصیت دانش آموزان خیلی اینجا برامون مهمه ، دانش آموز اینجا فضای صحبت داره یعنی هر دانش آموزی توی هر ساعتی بیاد توی دفتر ما میتونه بشینه صحبت کنه

ریحانی تصریح کرد ، یکی از چیزهایی که خیلی مهمه بحث مهارت که توی درس های صرفا آموزشی کمتر دیده شده واقعیتش توی درس کار و فناوری به صورت کلی یه چیزهایی توضیح داده شده ولی خوب ریز نشده است ، توی مدرسه ما برنامه های مهارتی را بیشتر و به صورت اختصاصی کار میکنیم تا جایی که توی همین سه سال گذشته ما مقام های زیادی توی نوجوان خوارزمی داشتیم، حتی در سطح کشوری بحث نجوم ما یک مقام دوم کشوری داشتیم، در بحث رباتیک دانش آموزهایی داشتیم که حتی جشنوارههای بینالمللی رفتند
در پایان حمزه ای تاکید کرد ، ما بر نظم اخلاق مداری و جذب دانش آموزان ممتاز از طریق آزمون ورودی و مصاحبه ، فرصتی استثنایی برای رشد فردی و جمعی پذیرفته شدگان فراهم کردیم . سعی ما بر این است تا با اختصاص تخفیف و امتیازات ویژه به دانش آموزان برتر، ضمن تشویق شرایط حضور بهتری را برای نخبگان علمی فراهم سازیم .




ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰