شاسی بلند جدید بنز قوی‌تر است یا بوگاتی؟ / هیولای آلمانی با استتار دیده شد / عکس

امیرمسعود عابدین: در حالی که بسیاری از طرفداران خودروهای اسپرت، هنوز نسبت به تصمیم مرسدس آ اِم گِ (AMG) برای ساخت یک سدان و شاسی‌بلند الکتریکی قدرتمند، تردید دارند، توسعه این مدل‌ها با سرعت در حال پیشرفت است و اکنون به لطف مجموعه جدیدی از تصاویر جاسوسی، می‌توانیم نگاه تازه‌ای به مدل شاسی‌بلند داشته باشیم.   […]

امیرمسعود عابدین: در حالی که بسیاری از طرفداران خودروهای اسپرت، هنوز نسبت به تصمیم مرسدس آ اِم گِ (AMG) برای ساخت یک سدان و شاسی‌بلند الکتریکی قدرتمند، تردید دارند، توسعه این مدل‌ها با سرعت در حال پیشرفت است و اکنون به لطف مجموعه جدیدی از تصاویر جاسوسی، می‌توانیم نگاه تازه‌ای به مدل شاسی‌بلند داشته باشیم.  
طراحی و جزئیات ظاهری

بسیاری از جزئیات، از جمله نام این خودرو، هنوز مخفی مانده‌اند، اما این تصاویر جدید بیشترین اطلاعات را تا به امروز ارائه می‌دهند. از آنچه قابل مشاهده است، به نظر می‌رسد که این شاسی‌بلند به خوبی برای رقابت با حریفانی مانند لوتوس Eletre و پورشه کاین EV آماده است و به میدان پررقابت شاسی‌بلندهای الکتریکی با قدرت بالا می‌پیوندد.

شاسی‌بلند جدید آ اِم گِ به طور قابل توجهی پایین‌تر از کراس‌اوورهای فعلی مرسدس در بازار قرار دارد (از نظر ارتفاع از زمین) و بیشتر شبیه یک کراس‌اوور بزرگ است، مشابه فراری پوروسانگوئه. مهندسان با استفاده از استتار و پوشش‌های بدنه، به خوبی جزئیات طراحی جلوی خودرو را پنهان کرده‌اند. با این حال، می‌توانیم طرح کلی یک جلوپنجره نسبتاً بزرگ و شکل اولیه چراغ‌های جلو را ببینیم.

با نگاهی به نمای جانبی این نمونه اولیه، نمی‌توان به رینگ‌های مشکی، کالیپرهای ترمز نارنجی و تایرهای عظیم کانتیننتال توجه نکرد. با ابعاد ۲۸۵/۴۰ ZR۲۲ در جلو و ۳۲۵/۳۵ ZR۲۲ در عقب، این تایرها کمی بزرگ‌تر از تایرهای ۲۷۵/۴۰ جلو و ۳۱۵/۳۰ عقب لوتوس الترِ S هستند. اگرچه هنوز تایید نشده، اما شایعات حاکی از آن است که قدرت این خودرو بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار خواهد بود (بیشتر از بوگاتی ویرون) که اندازه عظیم تایرها را توجیه می‌کند.
جزئیات دیگری مانند دستگیره‌های در با طراحی یکپارچه و پورت‌های شارژ در هر دو پنل عقب قابل توجه هستند. دو پورت ممکن است زیاد به نظر برسد، اما احتمالاً در ایستگاه‌های شارژ عمومی شلوغ یا برای تنظیمات شارژ دوطرفه مفید خواهند بود.

مرسدس همچنان قسمت عقب نمونه‌ اولیه خود را با قطعات جعلی می‌پوشاند تا عکاسان جاسوس را گیج کند. به همین دلیل، این خودرو دارای چراغ‌های عقب ابتدایی و سپری است که بدون شک برای تولید نهایی به طور قابل توجهی تغییر خواهد کرد.  
پلتفرم جدید با ماموریتی روشن
آ اِم گِ به جای اصلاح پلتفرم موجود EVA که در سری EQE و سایر مدل‌ها استفاده می‌شود، این شاسی‌بلند قدرتمند را بر روی پلتفرم کاملاً جدید AMG-EA خود می‌سازد. این ساختار آلومینیومی با سدان الکتریکی آ اِم گِ که در آینده عرضه می‌شود، مشترک است و از یک سیستم الکتریکی ۸۰۰ ولتی استفاده می‌کند.  
مانند سدان آ اِم گِ، این شاسی‌بلند از نسل بعدی موتورهای الکتریکی توسعه یافته توسط شرکت بریتانیایی یاسا (Yasa) استفاده خواهد کرد. هر موتور قادر به تولید حداکثر ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است. AMG قصد دارد پیکربندی‌های دو و سه موتوره را ارائه دهد، با این انتظار که مدل برتر به راحتی از ۱۰۰۰ اسب بخار فراتر رود. این عدد آن را به قدرتمندترین خودروی جاده‌ای آ اِم گِ تا به امروز تبدیل می‌کند که حتی از وحشیانه‌ترین مدل‌های احتراق داخلی این برند نیز پیشی می‌گیرد.
انتظار می‌رود شاسی‌بلند جدید AMG در سال ۲۰۲۶ رونمایی شود و به عنوان مدل ۲۰۲۷ وارد نمایشگاه‌ها شود.
منبع: carscoops
۵۸۳۲۱