نظام مسائل گردشگری ایران و تاجیکستان بررسی شد
نظام مسائل گردشگران ورودی در بازارهای هدف در نشست تخصصی میز گردشگری تاجیکستان بررسی شد. به گزارش سردبیر پرس، دومین نشست تخصصی میز گردشگری تاجیکستان، به همت دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور نمایندگان وزارت امور خارجه، ایرلاینها، تشکلها، فعالان بخش خصوصی و کارشناسان […]
نظام مسائل گردشگران ورودی در بازارهای هدف در نشست تخصصی میز گردشگری تاجیکستان بررسی شد.
به گزارش سردبیر پرس، دومین نشست تخصصی میز گردشگری تاجیکستان، به همت دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور نمایندگان وزارت امور خارجه، ایرلاینها، تشکلها، فعالان بخش خصوصی و کارشناسان مرتبط با این بازار برگزار شد. تحلیل روند تبادل گردشگر میان دو کشور، اقدامات اجرایی انجام شده، چالشهای موجود در مسیر توسعه روابط گردشگری و راهکارهای افزایش سهم ایران از این بازار در دستور کار نشست قرار داشت.
مسلم شجاعی، مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی گفت: در این نشست تخصصی، ظرفیتها و مزیتهای بازار گردشگری تاجیکستان به عنوان کشوری با اشتراکات فرهنگی، زبانی و تاریخی با ایران مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی افزود: از جمله نکات برجسته این نشست، حضور نمایندگان شرکتهای هواپیمایی وارش و سامان بود که نقش کلیدی در توسعه ارتباطات هوایی میان ایران و تاجیکستان دارند. همچنین نمایندگان تشکلهای گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی فعال در حوزه بازارهای آسیای میانه نیز با مشارکت در این نشست، دیدگاهها، تجارب و نیازهای میدانی خود را با مدیران دولتی و تصمیمگیران حوزه بازاریابی گردشگری در میان گذاشتند.
در بخشی از این نشست، روند رو به رشد ورود گردشگران تاجیک به ایران بهویژه پس از لغو روادید دوجانبه و افزایش پروازهای مستقیم، مورد تأکید قرار گرفت. شرکتکنندگان همچنین بر ضرورت تقویت تبلیغات هدفمند از طریق رسانهها و فعالیتهای رویدادمحور، کاهش هزینه پکیجهای سفر به دو کشور، ارتقای کیفیت خدمات گردشگری سلامت و زیارت برای گردشگران تاجیک تأکید کردند.
میز گردشگری ایران و تاجیکستان نیز در چارچوب اهداف کلان برنامه هفتم توسعه برگزار شد و از جمله نتایج مورد انتظار آن، افزایش سهم تاجیکستان از کل گردشگران ورودی ایران و تحکیم جایگاه کشورمان در بازار گردشگری تاجیکستان بود.
مقرر است نشستهای تخصصی این چنینی برای حل و فصل کلان موضوعات در سایر بازارهای هدف گردشگری ایران در دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی معاونت گردشگری تداوم داشته باشد.
انتهای پیام
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰