لوکس‌ترین خودروی قرن در راه است! /عکس

به گزارش سردبیر پرس، به نقل از پدال، کادیلاک سلستیک حالا با رقیبی غیرمنتظره از یک استارتاپ به نام داکورا موتورز مواجه شده است. این شرکت ادعا کرده که قصد دارد «نخستین خودروی فوق لوکس ساخت آمریکا در یک قرن اخیر» را عرضه کند، ادعایی که به نظر می‌رسد چندان دقیق نباشد زیرا کادیلاک قطعاً با این […]

به گزارش سردبیر پرس، به نقل از پدال، کادیلاک سلستیک حالا با رقیبی غیرمنتظره از یک استارتاپ به نام داکورا موتورز مواجه شده است. این شرکت ادعا کرده که قصد دارد «نخستین خودروی فوق لوکس ساخت آمریکا در یک قرن اخیر» را عرضه کند، ادعایی که به نظر می‌رسد چندان دقیق نباشد زیرا کادیلاک قطعاً با این موضوع مخالف خواهد بود. بااین‌حال، خودروی داکورا یک نمونه منحصربه‌فرد است که گویی از هوش مصنوعی خواسته شده یک فولکس‌واگن بیتل فوق لوکس را تصور کند؛ اما این‌گونه نیست، زیرا داکورا اعلام کرده که این خودرو در همکاری با شرکت طراحی مشهور پینین‌فارینا طراحی شده است. این طراحی شاید از بهترین کارهای پینین‌فارینا نباشد، اما داکورا می‌گوید که خودرو ادای احترامی به فرم‌های سیال و منحنی مانند دههٔ ۳۰ میلادی است.

جزئیات فنی چندانی ارائه نشده اما این خودرو دارای یک کاپوت چوبی دست‌ساز است که با چراغ‌های جلوی دایره‌ای احاطه شده است. این چراغ‌ها با گلگیرهای برجسته، رینگ‌های مینیمال و تزئینات کرومی الهام‌گرفته از سبک رترو همراه شده‌اند. همچنین می‌توان به طراحی متمایز کابین، بخش عقب شیب‌دار و چراغ‌های عقب شبیه به پس‌سوز جت اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه، چرخ‌های عقب پوشیده و ارتفاع ۱۹۱ میلی‌متری از سطح زمین است که از خودروهای سواری معمولی بیشتر است.

داخل کابین این خودرو به‌جای پلاستیک، از چوب، پارچه پشمی و چرم‌های زیستی استفاده شده است. داکورا اعلام کرده که از کابین‌های تحت سلطه نمایشگر دوری کرده و صفحه آمپر دیجیتال این خودرو، زمانی که استفاده نمی‌شود پشت یک پانل چوبی نیمه‌شفاف پنهان می‌شود. نمایشگر سیستم اطلاعاتی‌سرگرمی نیز به نظر می‌رسد روی تزئینات چوبی پخش می‌شود. داکورا در مورد جزئیات کلیدی چندان توضیح نداده، اما اعلام کرده که کابین کاملاً ماژولار است و می‌تواند به‌صورت فصلی تغییر کند. این شرکت ایده دو بار به‌روزرسانی‌های در سال را مطرح کرده که به مالکان اجازه می‌دهد کابین را مانند کمد لباس تغییر دهند؛ مثلاً از پشم برای زمستان و کتان برای تابستان استفاده کنند.

این استارتاپ همچنین کابینی ماژولار را طراحی کرده که امکان حمل ۳ تا ۷ سرنشین را فراهم می‌کند. چیدمان سه‌نفره دارای یک فضای استراحت عقب با میز کار شخصی است درحالی‌که چیدمان چهارنفره شامل صندلی‌های کاپیتانی جلو و عقب است که با کنسول‌های سفارشی از هم جدا شده‌اند. مشتریان همچنین می‌توانند صندلی‌های نیمکتی دوگانه را انتخاب کنند که تا ۱۱۴۳ میلی‌متر فضای پای عقب ارائه می‌دهد. در مورد کنسول‌های مرکزی، داکورا اعلام کرده که نسخه‌هایی با جعبه سیگار و دستگاه قهوه‌ساز زیر یک گنبد شیشه‌ای در دسترس خواهد بود.

فعلاً مشخصات دقیق این خودرو اعلام نشده ولی میدانیم قوای محرکهٔ تمام الکتریکی با بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد و بردی حدود ۶۴۴ کیلومتر ارائه می‌دهد. این خودروی الکتریکی با وزن ۲۹۴۸ کیلوگرم، قادر است در کمتر از ۴ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. البته برای کسانی که علاقه‌ای به خودروهای الکتریکی ندارند داکورا وعدهٔ ساخت یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی را هم داده است. این خودرو به‌صورت دست‌ساز در نیویورک ساخته می‌شود و قیمت پایهٔ ۵۰۰ هزار دلاری دارد. پذیرش سفارشات با ودیعهٔ ۵۰ دلاری آغاز شده و به گفتهٔ داکورا، رزروهای این خودرو بیش از ۱۵۰ درصد ظرفیت تولید سال اول را پر کرده است.

۳۲۲