نوه پژو ۲۰۶ با موتور برقی قدرتمند / عکس
امیرمسعود عابدین: خودروساز فرانسوی پژو اخیرا از نسخه GTi مدل ۲۰۸ با پیشرانه الکتریکی رونمایی کرد. اگرچه آلمانیها در سال ۲۰۲۳ از کانسپت گلف الکتریکی رونمایی کرده بودند و از آن زمان تاکنون درباره نسخه تولیدی آن صحبت میکردند، اما فرانسویها زودتر وارد این رقابت شدند و قصد دارند فولکسواگن را شکست دهند. پژو ۲۰۸ در سال ۲۰۲۰ با […]
امیرمسعود عابدین: خودروساز فرانسوی پژو اخیرا از نسخه GTi مدل ۲۰۸ با پیشرانه الکتریکی رونمایی کرد. اگرچه آلمانیها در سال ۲۰۲۳ از کانسپت گلف الکتریکی رونمایی کرده بودند و از آن زمان تاکنون درباره نسخه تولیدی آن صحبت میکردند، اما فرانسویها زودتر وارد این رقابت شدند و قصد دارند فولکسواگن را شکست دهند.
پژو ۲۰۸ در سال ۲۰۲۰ با موتورهای احتراق داخلی به پایان رسید و اکنون E-۲۰۸ GTi جدید آغازگر فصل الکتریکی این خودرو است.
قدرتمندتر و سریعتر از همیشه
این اولین مدل تمام الکتریکی از پژو اسپرت است و از ۵۰۸ هیبرید که چند سال پیش عرضه شد، پیروی میکند. E-۲۰۸ GTi همچنان یک خودروی دیفرانسیل جلو بوده و دارای یک موتور ارتقا یافته با ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۵ نیوتنمتر گشتاور است.
پژو E-۲۰۸ GTi حدود ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۸۵ نیوتنمتر گشتاور بیشتر از نسخه استاندارد این هاچبک الکتریکی سابکامپکت تولید میکند. نیروی الکتریکی اضافه شده به E-۲۰۸ GTi کمک میکند تا در تنها ۵٫۷ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. حداکثر سرعت آن نیز ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
اولویت داشتن سرعت نسبت به برد، سیکل ترکیبی WLTP را از ۴۳۳ به ۳۵۰ کیلومتر کاهش میدهد. GTi همان باتری استاندارد ۵۴ کیلووات ساعتی را حفظ میکند و میتواند با استفاده از یک شارژر سریع DC با توان ۱۰۰ کیلووات، در حدود نیم ساعت از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود.
ویژگیهای فنی و طراحی تهاجمی
اما GTi چیزی فراتر از یک موتور قدرتمند است. پژو آن را با سیستم تعلیق اسپرت جدیدی تجهیز کرده که ارتفاع سواری را ۳۰ میلیمتر کاهش میدهد. عرض محورهای جلو و عقب به ترتیب ۵۶ میلیمتر و ۲۵ میلیمتر افزایش یافتهاند تا ظاهری تهاجمیتر داشته باشد. رینگهای ۱۸ اینچی منحصر به فرد، لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ (۲۱۵/۴۰/۱۸) و دیسکهای جلوی ۳۵۵ میلیمتری با کالیپرهای چهار پیستونی از دیگر امکانات این خودرو هستند.
کابین سفارشی با یادآوری گذشته
در داخل، E-۲۰۸ GTi خود را از مدلهای معمولیتر متمایز میکند. صندلیهای جلوی بازطراحی شده با پشتسریهای یکپارچه، به لطف یک نوار قرمز مرکزی، ادای احترامی به ۲۰۵ جی تی آی ۱.۹ دارند، در حالی که طرح صندلی سمت راست، مدل ۲۰۵ جی تی آی ۱.۶ را تداعی میکند. تزئینات آلکانترا، کفپوشهای سفارشی و یک نشان قرمز روی فرمان جمع و جور، ارتقاء کابین را تکمیل میکنند.
منبع: motor۱
۵۸۳۲۲
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰