نسخه لیموزین فولکس قورباغهای به فروش میرسد /عکس
به گزارش سردبیر پرس، به نقل از پدال، فون نویمان، مهاجری اتریشی که در دوران جنگ جهانی دوم همراه با خانوادهاش به کالیفرنیا نقلمکان کرد، چهرهای تأثیرگذار در مسابقات خودرویی ایالتهای غربی آمریکا بود. او با مسابقه پشت فرمان پورشههای ۳۵۶ و ۵۵۰ اسپایدر در باشگاه خودروهای اسپرت آمریکا، به توسعه این ورزش کمک […]
به گزارش سردبیر پرس، به نقل از پدال، فون نویمان، مهاجری اتریشی که در دوران جنگ جهانی دوم همراه با خانوادهاش به کالیفرنیا نقلمکان کرد، چهرهای تأثیرگذار در مسابقات خودرویی ایالتهای غربی آمریکا بود. او با مسابقه پشت فرمان پورشههای ۳۵۶ و ۵۵۰ اسپایدر در باشگاه خودروهای اسپرت آمریکا، به توسعه این ورزش کمک کرد و علاقه به پورشهها را در بازار آمریکا افزایش داد. وی همچنین نقش مهمی در موفقیت اولیه پورشه و فولکسواگن در آمریکا داشت و ابتدا فعالیت خود را با خرید دو دستگاه پورشه از واردکنندهٔ معروف مکس هافمن در نیویورک و بردن آنها به کالیفرنیا برای خریداران آغاز کرد. نویمان در اواسط دههٔ ۵۰ شرکت پاسیفیک فولکسواگن را بهعنوان عرضهکنندهٔ رسمی پورشه و فولکسواگن در ساحل غربی آمریکا تأسیس کرد و برای اهداف تبلیغاتی، سفارش ساخت خودروی عجیبی را داد.
این خودرو یک فولکسواگن بیتل لیموزین بود که ساخت آن ۳۵ هزار دلار هزینه برد درحالیکه بیتل در آن سالها با قیمت ۲ هزار دلار عرضه میشد. این بیتل لیموزین ۱۹۶۹ که رولزواگن نام گرفت، آنقدر غیرمعمول و لوکس بود که فولکسواگن آمریکا را واداشت تا تبلیغ چاپی با عنوان «بیتل ۳۵ هزار دلاری» منتشر کند. گواهی از بخش قطعات کلاسیک فولکسواگن تأیید میکند که این بیتل در اکتبر ۱۹۶۸ تولید و با رنگ مشکی و کابین داخلی چرم مصنوعی قرمز در نیواورلئان تحویل داده شده است. برای تبدیل به لیموزین، خودرو به شرکت تروتمن بارنز در کالیفرنیا فرستاده شد یعنی همان شرکتی که یک پورشه ۹۱۱ را هم به خودرویی چهاردر تبدیل کرده بود.
این شرکت فاصلهٔ محوری بیتل را حدود یک متر افزایش داد و طول کلی خودرو را به ۵ متر رساند. به لطف استفاده از قطعات اصلی فولکسواگن مثل درهای عقب سفارشی و رکابها، این لیموزین ظاهر منسجمی پیدا کرد. در داخل نیز برای خودرو روکش پارچه پشمی خاکستری دکمهدوزی شده در عقب و وینیل مشکی در جلو به همراه با پنجره جداکننده برقی تدارک دیده شد. رینگهای فولادی کارخانه با لاستیکهای پهنتر پوشیده شدند و پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تخت با کاربراتورهای ۴۸ میلیمتری وبر برای جبران ۱۸۰ کیلوگرم وزن اضافی خودرو ارتقا پیدا کرد. طبق اسناد موجود، جان وین، بازیگر معروف با رولزواگن، به مراسم اسکار ۱۹۷۰ برده شد، جایی که او اولین و تنها اسکار خود را برای فیلم شجاعت واقعی دریافت کرد.
سال بعد، فون نویمان نمایندگی خود را به همراه رولزواگن به فولکسواگن آمریکا فروخت. فولکسواگن آمریکا تا سال ۱۹۷۷ به استفادههای تبلیغاتی از این خودرو ادامه داد و سپس در ژانویه ۱۹۷۹ بیتل لیموزین را به حراج گذاشت. برنده حراجی چیک ایورسون، فروشنده برجسته خودرو در نیوپورت بیچ و دوست نزدیک جان وین بود. ایورسون رولزواگن را تا سال ۱۹۹۶ نگه داشت و سپس آن را به دوستش لورنزو پیرسون فروخت. این بیتل لیموزین از آن زمان در کلکسیون برجسته پیرسون باقیمانده و با توجه به فاکتورهای سرویس متعدد، بهخوبی نگهداری شده است. حال این بیتل منحصربهفرد قرار است توسط ساتبیز به حراج گذاشته شود و قیمتی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلار برای آن تخمین زده شده است.
۳۲۲
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰