نام ایرانی در کنار خودروی محبوب پورشه /عکس

امیرمسعود عابدین: تصور اینکه شرکت رضوانی بیش از یک دهه است که وجود دارد و مشغول تولید ابرخودروهای شیک و شاسی‌بلندهای الهام‌گرفته از خودروهای نظامی است، واقعاً هیجان‌انگیز است. اکنون، این شرکت مستقر در کالیفرنیا توجه خود را به پورشه‌هایی با تم رترو معطوف کرده است. این شرکت از دو خودروی طراحی‌شده با الهام از ۹۳۵ […]

امیرمسعود عابدین: تصور اینکه شرکت رضوانی بیش از یک دهه است که وجود دارد و مشغول تولید ابرخودروهای شیک و شاسی‌بلندهای الهام‌گرفته از خودروهای نظامی است، واقعاً هیجان‌انگیز است. اکنون، این شرکت مستقر در کالیفرنیا توجه خود را به پورشه‌هایی با تم رترو معطوف کرده است. این شرکت از دو خودروی طراحی‌شده با الهام از ۹۳۵ رونمایی کرده که آن‌ها را RR۱ ۶۰۰ و RR۱ ۷۵۰ نامیده است.
لازم به ذکر است که رضوانی موتورز یک کمپانی طراح خودرو ایرانی آمریکایی و تولیدکننده خودروهای سوپر اسپرت در ارواین کالیفرنیا است. رضوانی موتورز توسط فریس رضوانی، یکی از طراحان خودروهای سوپر اسپرت که قبلاً با آستون مارتین و فراری کار می‌کرد، تأسیس شد.
تا به حال محصولاتی مانند بیست (Beast)، بیست ایکس (Beast X)، بیست آلفا (Beast Alpha)، تانک و ونجنس و آرسنال از این خودروساز به جهانیان معرفی شده است.
طراحی رترو و مشخصات فنی چشمگیر

اعداد به کار رفته در اسامی این خودروها (RR۱ ۶۰۰ و RR۱ ۷۵۰) به توان خروجی خودروها اشاره دارند. هر دو مدل بر اساس پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۲ ساخته شده‌اند و دارای بدنه‌ای از فیبر کربن با طراحی با تم رترو هستند. RR۱ ۶۰۰ از یک موتور ۳٫۰ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوشارژ نیرو می‌گیرد که دارای توربوهای ارتقاءیافته است. RR۱ ۶۰۰ می‌تواند در ۳٫۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

RR۱ ۷۵۰ که بر اساس ۹۱۱ توربو S ساخته شده، دارای موتور ۳٫۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوشارژ با قدرت ۷۵۰ اسب بخار است. به لطف سیستم تمام چرخ محرک و گیربکس هفت سرعته دو کلاچه، تنها ۲٫۰ ثانیه طول می‌کشد تا این خودرو به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. خریداران می‌توانند با استفاده از کویل‌اورهای Ohlins TTX-Pro سفارشی، سیستم تعلیق را برای استفاده در پیست ارتقا دهند.

تولید محدود و قیمت‌های بالا

رضوانی ۵۰ دستگاه از این خودروها را تولید می‌کند و ساخت هر یک از آن‌ها تقریباً چهار ماه طول می‌کشد. قیمت هر خودرو از ۱۹۵ هزار دلار شروع می‌شود. نکته مهم این است که این قیمت شامل خودروی پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۲ که خریدار باید آن را فراهم کند، نمی‌شود.
مانند خود خودرو، گزینه‌های سفارشی نیز ارزان نیستند. پوشش‌های فیبر کربنی چرخ‌ها ۴,۵۰۰ دلار، سیستم تعلیق ارتقاءیافته برای پیست ۸,۵۰۰ دلار، اینترکولر و رادیاتور کمکی هر کدام ۳,۵۰۰ دلار قیمت دارند.

منبع: motor۱
۲۲۷۳۲۲