افتتاح ۱۵۵ مدرسه کرمانشاه برای سال تحصیلی/ ارتقای سرانه فضای آموزشی به ۶.۵ متر
مرزبان نظری در گفتوگو با خبرنگار سردبیرپرس در کرمانشاه، از افزایش ۱۵۵ مدرسه و ۳۳۳ کلاس درس به فضای آموزشی استان در سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار کرد: مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای بهسازی و تجهیز این کلاسها، حدود هفت میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه با ۶.۲ متر مربع، بالاتر از میانگین کشوری است، ابراز امیدواری کرد که با بهرهبرداری از پروژههای جدید، این سرانه به ۶.۵ متر مربع افزایش یابد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه طرح شهید عجمیان را الگویی موفق از مشارکت مردم در بهسازی مدارس دانست و گفت: این طرح با هدف بهسازی و شادابسازی مدارس مناطق مختلف، با مشارکت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، مردم، گروههای جهادی، اولیا دانشآموزان و فرهنگیان در استان کرمانشاه در حال اجراست.
نظری افزود: هدف ما در این طرح، زیباسازی، نقاشی، تعمیر میز و صندلی و تجهیز کلاسهای درس است تا مهر شادابی را برای دانشآموزان آغاز کنیم.
وی میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح را حدود چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از اعتبارات دولتی و نزدیک به دو میلیارد تومان مشارکت مردمی اعلام کرد و گفت: در مجموع حدود هفت میلیارد تومان برای ۲۰۰۰ کلاس درس هزینه خواهد شد که بیشتر تمرکز بر مشارکت مردم و زیباسازی فضای آموزشی است.
نهضت توسعه عدالت آموزشی؛ پیشرفت ۷۲ درصدی پروژهها
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه اولویت سال ۱۴۰۴ را اجرای طرح نهضت توسعه عدالت آموزشی عنوان کرد و گفت: امسال ۱۹۳ پروژه با ۷۴۸ کلاس درس در این نهضت تعریف شده که پیشرفت فیزیکی آنها حدود ۷۲ درصد است و استان کرمانشاه در این زمینه رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.
وی همچنین از خرید ۵۸ میلیارد تومان تجهیزات کلاسی خبر داد که در حال توزیع است.
مشارکت ۱۵۰ میلیارد تومانی خیران مدرسه ساز در امسال
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه، با اشاره به مشارکت ۱۱۳ میلیارد تومانی خیرین مدرسهساز در سال گذشته، هدف امسال را جذب ۱۵۰ میلیارد تومان کمک از سوی خیرین برای توسعه عدالت آموزشی و تکمیل پروژههای جدید عنوان کرد.
نظری تأکید کرد: با این اعتبارات و پروژههای در دست اجرا، امیدواریم بتوانیم سرانه فضای آموزشی را در استان کرمانشاه ارتقا دهیم و فضایی شاداب و مناسب برای تحصیل دانشآموزان فراهم کنیم.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰