نوسازی مدارس غیردولتی و مراکز علمی و آزاد و زبان ها ی خارجی

سردبیر پرس ؛ مسئولین محترم با حمایت تخصیص مجوز لازم برای نوسازی مدارس غیر دولتی و مراکز علمی آزاد زبان‌های خارجی محیطی آموزشی مطلوب و متناسب به نیازهای جوانان و نوجوانان این شهر فراهم کنیم

به گزارش سردبیرپرس از کرمانشاه ، احمد مظفری، کارآفرین و فعال در حوزه آموزش در شهر کرمانشاه اظهار داشت ، در سال ۱۳۴۹ متولد شده و از سال ۱۳۷۵ وارد عرصه آموزش و مشاوره تحصیلی شده است. او همزمان با قبولی در دانشگاه علوم پزشکی، علاقه‌مند به فعالیت در بخش آموزش شد و کار خود را به عنوان مشاور تحصیلی آغاز کرد. طی سال‌ها، با توسعه فعالیت‌های خود، مجموعه‌ای از مراکز آموزشی و مدارس غیردولتی در کرمانشاه تأسیس کرد که در حال حاضر حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ دانش‌آموز در این مراکز تحصیل می‌کنند و در کنار آن، پنج مرکز آموزش علمی آزاد فعال هستند. این مراکز نقش مهمی در کمک به دانش‌آموزان برای قبولی در دانشگاه و فراهم کردن امکانات آموزشی در حوزه‌های مختلف دارند.

 

از همون ابتدای سال ۷۵ در کار ورود کردم به عنوان یک مشاور تحصیلی و به مرور زمان با توسعه کاری در زمینه آموزش به عنوان یک کارآفرین در خدمت شهر کرمانشاه هستم و حدوداً الان که ۱۴۰۴ هستیم نزدیک به ۳۰۰ نفر در شهر کرمانشاه به صورت مستقیم و غیر مستقیم با مجموعه‌هایی که سرمایه‌گذاریش به عهده بنده بوده در واقع مشغول به کار هستن

 

مظفری افزود ، در طول ۳۰ سال فعالیت خود، همواره از سازمان آموزش و پرورش حمایت‌هایی دریافت کرده است، اما معتقد است این حمایت‌ها کافی نبوده و انتظارات بخش خصوصی برآورده نشده است. یکی از مشکلات عمده در حوزه آموزش، وضعیت نوسازی مدارس و مراکز آموزشی است؛ اکثر مدارس و مراکز آموزشی، چه دولتی و چه غیردولتی، فرسوده و استانداردهای لازم را ندارند. نوسازی این مراکز نیازمند بودجه‌های زیادی است که یا دولت توان تامین آن را ندارد یا بخش خصوصی توان بازسازی ندارد. طبق آمار، در حال حاضر کمتر از ۱۰ مرکز آموزشی در استان کرمانشاه از نظر استانداردهای آموزشی مورد تایید هستند، در حالی که حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ مدرسه غیردولتی در شهر فعال هستند که هر کدام بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دانش‌آموز دارند و مجموعاً حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دانش‌آموز را پوشش می‌دهند. همچنین، حدود ۷۰۰ مرکز آموزش علمی و زبان‌های خارجه فعالیت می‌کنند که متأسفانه هیچ بودجه‌ای برای حمایت مالی از این مراکز در نظر گرفته نشده است.

 

مظفری تصریح کرد ، سابقه کمک‌های دولت در دهه ۶۰ اشاره می‌کند که وام‌های خوبی به بخش غیردولتی داده شد، اما پس از آن هیچ حمایتی صورت نگرفته است. او نگران است که بسیاری از مراکز غیردولتی در حال حاضر در خطر تعطیلی قرار دارند، چون مجوزهایشان منقضی شده و ساختمان‌هایشان مورد تایید نظام مهندسی نیست. این وضعیت باعث شده است که مراکز آموزشی در حال تعطیلی باشند و امکانات و سرمایه لازم برای ادامه فعالیت وجود نداشته باشد.

حس بسیار خوبی از ساخت مدرسه دارم و به کار افتخار می کنم

 

وی گفت ، در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، همراه با ۲۳ نفر دیگر، شرکتی در حوزه آموزش تأسیس کرد و بزرگ‌ترین مدرسه غیردولتی کشور به نام مجموعه مدارس رایان را راه‌اندازی کرد. این مدرسه با مساحت ۵ هزار متر مربع فضای آموزشی و ۵ هزار متر فضای مشاعات ساخته شده است. در زمان ساخت، رئیس سازمان نوسازی مدارس کرمانشاه او را تشویق کرد که در این پروژه سرمایه‌گذاری کند، زیرا مدارس غیردولتی در شهر فرسوده شده بودند. اما پس از سه سال، متأسفانه هیچ کمکی برای توسعه مدارس دیگر صورت نگرفته است و حمایت‌های لازم از سوی دولت و استانداری در این زمینه مشاهده نمی‌شود. همچنین، سازمان نوسازی مدارس مجوزهای لازم را صادر نمی‌کند و بسیاری از مراکز در حال فعالیت، مجوزهایشان منقضی شده و در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارند. این وضعیت، روند تعطیلی مراکز غیردولتی را سرعت بخشیده است، چرا که توان مالی و فنی برای جابجایی یا نوسازی ندارند.

 

مظفری از مسئولین درخواست می‌کند که جلساتی با استانداری و نوسازی مدارس برگزار شود تا راهکارهای مالی و فنی برای نوسازی و حمایت از مراکز آموزشی غیردولتی ارائه گردد. او بر اهمیت کمک‌های مالی، وام‌های حمایتی و حمایت‌های فکری تأکید دارد، چرا که بسیاری از مراکز ساختمان‌هایشان مورد تأیید نظام مهندسی نیست و مجوزهایشان در حال انقضا است. این مشکلات، تهدیدی جدی برای استمرار فعالیت مراکز آموزش غیردولتی در کرمانشاه است.

 

در پایان، مظفری به سابقه خود در تأسیس مدرسه رایان اشاره می‌کند و از مسئولین درخواست می‌کند که در حمایت از بخش خصوصی فعال در حوزه آموزش، به ویژه در نوسازی مدارس و توسعه مراکز غیردولتی، کمک‌های لازم را انجام دهند. او بر اهمیت سرمایه‌گذاری و ادامه فعالیت‌های آموزشی تأکید دارد و خواستار توجه جدی به این حوزه است.