تغییرات طرح ویژه چهارراه جهان کودک

به گزارش خبرنگار گروه مناطق پایگاه خبری تحلیلی «سردبیر پرس»، طرح احداث زیرگذر چهارراه جهان کودک که از پروژه‌های مهم ترافیکی شمال تهران به شمار می‌رود، با تغییرات جدیدی در طراحی روبه‌رو شده است.حمید جوانی، در جلسه شهرداری منطقه ۳ در تشریح جزئیات این طرح گفت: در جلسات مشترک با پلیس راهور و کمیته معابر، […]

به گزارش خبرنگار گروه مناطق پایگاه خبری تحلیلی «سردبیر پرس»، طرح احداث زیرگذر چهارراه جهان کودک که از پروژه‌های مهم ترافیکی شمال تهران به شمار می‌رود، با تغییرات جدیدی در طراحی روبه‌رو شده است.حمید جوانی، در جلسه شهرداری منطقه ۳ در تشریح جزئیات این طرح گفت: در جلسات مشترک با پلیس راهور و کمیته معابر، بررسی‌های فنی و ترافیکی متعددی صورت گرفته تا نحوه اجرای زیرگذر با ساخت خط ۹ مترو پایتخت هماهنگ شود.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی پروژه افزود: از آنجا که خط ۹ مترو از خیابان ملاصدرا آغاز و به سمت میدان ونک و بزرگراه شهید حقانی امتداد دارد، تداخل این مسیر با محورهای اصلی همچون بزرگراه شهید چمران، میدان ونک و خیابان ملاصدرا، نیاز به طراحی دوطبقه برای زیرگذر را ایجاد کرده است.
جوانی توضیح داد: در صورت اجرای این طرح به شکل دوطبقه، علاوه بر افزایش ظرفیت تردد خودروها، امکان عبور ایمن واگن‌های مترو نیز فراهم می‌شود. به گفته وی، این اقدام می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر کاهش حجم ترافیک در محدوده پل فجر، چهارراه جهان کودک، بزرگراه شهید مدرس و مسیر حقانی داشته باشد.
شهردار منطقه ۳ تهران با اشاره به آغاز تجهیز کارگاه خط ۹ مترو تصریح کرد: عملیات اجرایی این خط شروع شده اما هنوز به محدوده منطقه سه نرسیده است. بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، انتظار می‌رود تا پایان سال جاری ورودی تونل خط ۹ مترو به این منطقه برسد.
وی تأکید کرد: هدف اصلی از تغییر طراحی، هم‌افزایی میان توسعه حمل‌ونقل عمومی و روان‌سازی ترافیک در یکی از پرترددترین گره‌های شهری تهران است. به گفته او، هماهنگی بین پلیس راهور، شهرداری تهران و شرکت مترو در این زمینه ادامه دارد تا اجرای پروژه بدون اختلال در جریان ترافیک انجام شود.
انتهای خبر/