وداع باشکوه با خودروی محبوب بیامو
امیرمسعود عابدین: بیامو تصمیم گرفته تا به تولید Z۴ به تدریج خاتمه دهد و برای این وداع، نسخهای ویژه به نام Final Edition را روانه بازار میکند؛ مدلی که تنها بر پایه نسخه M۴۰i ساخته میشود و قرار است آخرین یادگاری واقعی از این رودستر دوستداشتنی باشد. جالب اینکه مشتریان تنها یک انتخاب در این میان […]
امیرمسعود عابدین: بیامو تصمیم گرفته تا به تولید Z۴ به تدریج خاتمه دهد و برای این وداع، نسخهای ویژه به نام Final Edition را روانه بازار میکند؛ مدلی که تنها بر پایه نسخه M۴۰i ساخته میشود و قرار است آخرین یادگاری واقعی از این رودستر دوستداشتنی باشد.
جالب اینکه مشتریان تنها یک انتخاب در این میان دارند: تصمیمگیری میان گیربکس ۸ سرعته استپترونیک یا گیربکس ۶ سرعته دستی. نسخه دستی با پکیج Edition Handschalter عرضه میشود؛ بستهای که تنظیمات اختصاصی برای کمکفنر عقب، فرمان، سیستم کنترل کشش و دیفرانسیل M اسپرت ایجاد میکند تا حس رانندگی نابتری ارائه دهد.
زیر کاپوت همهچیز مطابق انتظار است. قلب تپنده این نسخه آخر، همان موتور سه لیتری شش سیلندر خطی توربورشارژ است که ۳۸۲ اسببخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند؛ موتوری که سالهاست امضای بخش M۴۰i به حساب میآید.
این مدل روی ترکیبی از رینگهای ۱۹ اینچی جلو و ۲۰ اینچی عقب Dual-Spoke ۸۰۰M مینشیند؛ چرخهایی که از همان نگاه اول نشان میدهند با یک Z۴ معمولی طرف نیستید.
جایی که Z۴ با وقار خداحافظی میکند
بیامو برای اینکه آخرین نسخه Z۴ شبیه هیچ مدل دیگری نباشد، آن را فقط در یک رنگ ارائه میکند: BMW Individual Frozen Black؛ یک مشکی ماتِ جذاب و خشن که زیر نور، شخصیت متفاوتی از رودستر را به نمایش میگذارد.
به این ترکیب، پکیج استاندارد Shadowline نیز اضافه شده که جلوپنجره، قاب آینهها، ورودی هوای پایین و خروجیهای اگزوز را با پوشش مشکی براق جذابتر میکند. سقف نرم Moonlight Black و کالیپرهای قرمز نیز ظاهر اسپرت و خاص خودرو را کامل میکنند.
داخل کابین، همهچیز با دقت طراحی شده تا حس یک نسخه پایانی و کلکسیونی را منتقل کند. دوختهای قرمز روی داشبورد، کنسول، کفپوشها و صندلیهای M اسپرت جلوهای متضاد اما هماهنگ با چرم مشکی Vernasca و آلکانترای کارشده ایجاد کردهاند. پلاکهای مخصوص روی رکابها نیز هر بار که در را باز میکنید، یادتان میاندازند که با Final Edition، یعنی آخرین نسل یک افسانه روبهرو هستید.
امکانات رفاهی نیز کاملاند؛ از پکیج کمکراننده گرفته تا سیستم صوتی هارمن کاردن و پکیج پرمیوم شامل نورپردازی داخلی و هدآپ دیسپلی.
قیمت و سرانجام خط تولید
بیامو اعلام کرده که Z۴ Final Edition تنها در فوریه تا آوریل سال آینده و آن هم در تعداد بسیار محدود تولید خواهد شد. قیمت این نسخه، چه دستی و چه اتوماتیک، ۷۸ هزار و ۶۷۵ دلار تعیین شده است؛ مبلغی که شامل هزینه جانبی نیز میشود و نسبت به قیمت پایه Z۴ M۴۰i مدل ۲۰۲۶ (۶۹,۵۷۵ دلار) اختلاف قابل توجهی دارد.
بیامو هنوز تاریخ دقیق پایان تولید Z۴ را اعلام نکرده، اما با توجه به خبر توقف تولید تویوتا سوپرا (مدلی که با Z۴ مشترک محسوب میشود) در مارس سال آینده، پایان Z۴ نیز نزدیک به نظر میرسد. در حالی که تویوتا اعلام کرده که جانشین سوپرا را خواهد ساخت، بیامو فعلا سکوت کرده و خبری از نسل چهارم Z۴ نیست.
منبع: motor۱
۵۸۳۲۲

ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰