اگر میخواهیم برند واقعی ایران دیده شود، روایت خودمان را بازگو کنیم
محمدرضا نوروزپور در بیستویکمین نمایشگاه بینالمللی تبلیغات، برندسازی، خدمات بازاریابی و زنجیره صادرات با اشاره به نقش راهبردی تبلیغات و برندسازی در فضای رسانهای امروز گفت: «اگر میخواهیم برند واقعی ایران دیده شود، باید روایت خودمان را از محصول، کالای ایرانی و هویت ملی بازگو کنیم. مسئله امروز صرفاً فروش کالا نیست؛ مسئله، بازسازی تصویر و […]
محمدرضا نوروزپور در بیستویکمین نمایشگاه بینالمللی تبلیغات، برندسازی، خدمات بازاریابی و زنجیره صادرات با اشاره به نقش راهبردی تبلیغات و برندسازی در فضای رسانهای امروز گفت: «اگر میخواهیم برند واقعی ایران دیده شود، باید روایت خودمان را از محصول، کالای ایرانی و هویت ملی بازگو کنیم. مسئله امروز صرفاً فروش کالا نیست؛ مسئله، بازسازی تصویر و معناست.»
به گزارش سردبیر پرس، بیستویکمین نمایشگاه بینالمللی تبلیغات، برندسازی، خدمات بازاریابی و زنجیره صادرات، صبح امروز در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران گشایش یافت. این رویداد تخصصی طی چهار روز، تازهترین دستاوردها، ظرفیتها و روندهای نوین صنعت تبلیغات و برندسازی را در معرض دید فعالان، متخصصان و علاقهمندان این حوزه قرار میدهد.
آیین افتتاحیه این نمایشگاه با حضور محمدرضا نوروزپور، معاون امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آرش ظفری مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی، مهندس بیکزاده مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران، فاطمه زارعان عضو هیئتمدیره شرکت نمایشگاهها و جمعی از فعالان داخلی و خارجی صنعت تبلیغات برگزار شد. این مراسم با انجام نمادین آیین قطع روبان در ورودی سالنهای ۸ و ۹ همراه بود.
محمدرضا نوروزپور در این مراسم با اشاره به نقش راهبردی تبلیغات و برندسازی در فضای رسانهای امروز گفت: «اگر میخواهیم برند واقعی ایران دیده شود، باید روایت خودمان را از محصول، کالای ایرانی و هویت ملی بازگو کنیم. مسئله امروز صرفاً فروش کالا نیست؛ مسئله، بازسازی تصویر و معناست.»
وی با تأکید بر اینکه میدان اصلی تقابل امروز، میدان روایتها و تصویرسازیهاست، افزود: «دشمن سالهاست با بهرهگیری از تکنیکهای حرفهای برندسازی و روایتپردازی، تلاش کرده ایران را با مجموعهای از مولفههای منفی معرفی کند. وظیفه ما این است که این تصویرسازیها را بیاثر کنیم و با استفاده از بهترین روشهای روایتگری، داستانگویی و تصویرسازی، روایت اصیل خودمان را ارائه دهیم.»
معاون امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ با اشاره به فرمان رهبری درخصوص لزوم آرایش جدید رسانهای گفت: این مهم قابل تسری به حوزه تبیلغات نیز هست و همه بازیگران این حوزه، از رسانهها تا فعالان صنعت تبلیغات و تولیدکنندگان، در کنار هم قرار بگیرند تا برند ایران بهصورت منسجم بازتعریف شود.»
نوروزپور با اشاره به نقش تبلیغات نوین در این مسیر گفت: «دشمن از ابزار تبلیغات و برندسازی برای اثرگذاری استفاده کرده است و ما نیز باید با نگاه حرفهای، هوشمند و خلاق، از همین ابزار برای روایت حقیقت و تقویت تصویر واقعی ایران بهره ببریم.»
وی در حاشیه بازدید از غرفههای نمایشگاه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «در معاونت امور رسانهای و تبلیغات تلاش ما بر این است که فضا برای نوآوری باز باشد. شرکتهای تبلیغاتی را تشویق میکنیم که ریسکپذیر باشند، از روشهای نوین و فناوریهای جدید استفاده کنند و از قالبهای سنتی فاصله بگیرند.»
معاون وزیر فرهنگ با اشاره به تحولات فناورانه در صنعت تبلیغات افزود: «حرکت از شیوههای سنتی مانند بیلبوردهای ثابت به سمت ویدیووالها و تبلیغات دیجیتال، امکان روایت بهتر، تعامل بیشتر با مخاطب و معرفی دقیقتر برندها را فراهم میکند. این فناوریها به تبلیغکنندگان کمک میکند هم محصول خود را بهتر معرفی کنند و هم هویت برندشان را شفافتر بسازند.»
نوروزپور در پایان تأکید کرد: «سیاست ما این است که شرکتها، صاحبان محصول و کارآفرینان در فرآیندهای مرتبط با حوزه تبلیغات، معطل نکنند. تسهیلگری، حمایت هدفمند و همراهی با فعالان این حوزه، بخشی از مسئولیت ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است».
انتهای پیام

ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰