خبرهایی از جشنواره تئاتر فجر و چند خبر دیگر
خبرهایی از جشنواره تئاتر فجر، اجرای هری پاتر در تهران، خبری از جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی، معرفی داوران ادبیات نمایشی و …. از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است. مدیر بخش فراگیر چهلوچهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجراز طرف سازمان بهزیستی به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی شد. به گزارش سردبیر پرس […]
خبرهایی از جشنواره تئاتر فجر، اجرای هری پاتر در تهران، خبری از جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی، معرفی داوران ادبیات نمایشی و …. از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.
مدیر بخش فراگیر چهلوچهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجراز طرف سازمان بهزیستی به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی شد. به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابطعمومی ادارهکل هنرهای نمایشی، طی حکمی از سوی مدیر کل توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، فاطمه فخری به عنوان مدیر هماهنگی بخش فراگیر این دوره ازجشنواره به وحید فخر موسوی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شد. بخش فراگیر امسال، با حضور ۲۰ گروه متشکل از هنرمندان دارای معلولیت به صورت تخصصی و مجزا در دو بخش صحنهای و خیابانی به رقابت میپردازند. این بخش با رویکردی تازه و با هدف گسترش عدالت فرهنگی، دسترسی برابر و دیده شدن توان خلاقه هنرمندان دارای معلولیت توسط سازمان بهزیستی در مهمترین رویداد تئاتری کشور برگزار خواهد شد. این بخش با هماهنگی سازمان بهزیستی کشور ساماندهی شده و آثار برگزیده شش جشنواره منطقهای تئاتر افراد دارای معلولیت، برای داوری به بخش فراگیر تئاتر فجر راه پیدا خواهند کرد. دبیرخانه تاتر فجر در تلاش است استانداردی نوین در نمایش توانمندیهای هنری افراد دارای معلولیت در این دوره ازجشنواره حمایت کند ؛ استانداردی که فراتر از «حضور نمادین» است و بر «حضور حرفهای و شایسته» تأکید دارد.
۵۱ چکیده مقاله به مرحله نهایی داوری بخش پژوهش و سمینارهای جشنواره تئاتر فجر معرفی شد عناوین چکیده مقالات راهیافته به مرحله نهایی بخش پژوهش و سمینارهای چهلوچهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر اعلام شد. عناوین چکیده مقالات برگزیده برای رقابت در مرحله نهایی بخش پژوهش و سمینارهای چهلوچهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر که دی ماه سال جاری در شهر کرمان به مدیریت رامتین شهبازی، برگزار میشود، اعلام شد. بر این اساس از مجموع ۱۴۶ چکیده مقاله دریافت شده توسط دبیرخانه، ۵۱ مقاله توسط محمدحسین ناصربخت، بهرام جلالیپور و میترا علویطلب، برای حضور در بخش نهایی پژوهش و سمینارهای این رویداد ملی و بینالمللی معرفی شدند. اسامی چکیده مقالات پذیرفته شده بدون اولویت بدین شرح است: مقاله «تحلیل زیباییشناسی بدن اجرایی در تئاتر آیینی هند» نویسنده زهرا معین مقاله «بدنِ ناطق و زبانزدایی در تئاتر معاصر ایران بهمنزلهی گذارِ فلسفی از لوگوس به تَن» نویسنده محمد فرهادی مقاله «بیماری هزینهای در تئاتر معاصر ایران: تحلیل مداخلهی دولت در چرخهی تولید و مصرف ادوار جشنوارهی بینالمللی تئاتر فجر (مطالعهی موردی سالهای ۱۳۹۳-۱۴۰۳)» نویسندگان محمدرضا رسولی و پریسا کیومرثی مقاله «واکاوی نشانههای بینارسانگی در تئاتر معاصر ایران با تکیه بر نظریهی چیل کاتنبلت (مطالعهی موردی نمایشهای «میسیسیپی نشسته میمیرد» همایون غنیزاده و «شنیدن» امیررضا کوهستانی)» نویسنده محمدرضا رسولی مقاله «۱.بدن دراماتیک/پرفورماتیو ۲.اَبجکت پرفورمنس و بدن اَبژه ۳.رقص معاصر و بدنِ مقاوم» نویسنده شادی موسوی مقاله «تطبیقی میان روایتهای ایرانی و کرهای بازخوانی اسطوره و آیین در رسانه و نمایش معاصر ایران و شرق آسیا» نویسنده زهرا حاجی احمدی مقاله «پرفورماتیویته معنا در تئاتر: مطالعه بدن، زبان و سکوت در مرگ یزدگرد» نویسنده پیمان بیرانوند مقاله «در جستوجوی سنت؛ بازخوانی امر قدسی در آثار یون فوسه با تکیه بر آرای سید حسن نصر» نویسنده علیرضا نراقی مقاله «مطالعهای بر تأثیر حکمتهای شرقی بر نظریهی اجرای پیتر بروک» نویسنده محمد هاشمی مقاله «تأثیر نظریات فلسفی و دینی مزدیسنا و اسلام بر هنر تئاتر ایران در تبیین تحول مفهوم بدن در نمایشها و آیینها» نویسنده علیرضا داوری مقاله «ابر واقعیت نا -زنانۀ زن پوش در نمایش تعزیه در پاسخ به بیمن» نویسنده سجاد یاری مقاله «بدن بهمثابه معنا؛ مطالعهای تطبیقی در تئاتر سنتی شرق آسیا و تنزیباییشناسی شوسترمن» نویسنده شهاب پازوکی مقاله «نقد برداشت ایدئولوژیک روایتمحور و کشف منطق تنانه در تئاتر سنتی ایران» نویسنده هاب پازوکی مقاله «دراماتورژیِ شبکهای در تئاترِ بینارسانهای: هستیشناسیِ روایتِ توزیعی و تداخلِ عاملیتِ مخاطب» نویسنده بهنام نجمالدین مقاله «گذر از بازنمایی به حضور: غربیزدایی از مطالعات تئاتر و طرحی برای یک «بوطیقای شرقی» نویسنده سعید نیکورزم مقاله «سه دهم فضا و هفت دهم زمان: بررسی تطبیقی منطق کنش در تئاتر نو ژاپن و بازآفرینی آن در تئاتر تصویری رابرت ویلسن (مطالعهی موردی: اینشتین بر ساحل)» نویسنده صادق خاتمپور مقاله «بررسی مرزهای مشترک میان هنر عاشیقی آذربایجان و هنر اجرا (Performance Art) بر پایۀ دیدگاه ریچارد شکنر» نویسنده هادی ولی پور قره قیه مقاله «سبکشناسی جورو کارا و نظریه ممتاز او در تئاتر زیرزمینی ژاپن» نویسنده سینا خوشدست مقاله «طراحی الگوی توسعه اقتصاد تئاتر» نویسنده صمد قرباننژاد مقاله «بدنِ در معرضِ زخم: بازخوانی پرفورمنسآرت رادیکال در نسبت با پرفورماتیویته جنسیت در اندیشه باتلر و منطق ابژکسیونِ کریستوا (مطالعه موردی اجراهای مارینا ابراموویچ، مار مولهو و رجینا خوزه گالیندو)» نویسنده بهنام ترابی مقاله «مطالعه تطبیقی حرکت و فرم در نمایش « کاتاک» و نمایش شادیآور زنانه با تکیه بر نظریات یوجینیو باربا در مدرسه آنتروپولوژی» نویسنده مرجان آقانوری مقاله «تئاتر زیرزمینی در ایران: تحلیل فرصتها و چالشها از منظر اقتصاد هنرتئاتر زیرزمینی در ایران: تحلیل فرصتها و چالشها از منظر اقتصاد هنر» نویسندگان شادی ضیایی نژاد و سپیده ضیایی نژاد مقاله «تقدس نمایشی: نمایشهای سنتی هند، معماری مقدس و بدن فانی» نویسندگان مریم ایرانمنش و دنی کارماکار مقاله «بررسی تطبیقی ریختارشناسی، شمایلشناسی و حرکتنگاری کاراکترهای اُپرای چین(پکن) در مقایسه با کاراکترهای علامت (عَلَم) در ایران» نویسندگان محمدرضا آزادفرد و مریم ایرانمن مقاله «از سنت تا فناوری: الگوهای نوین طراحی صحنه در اجراهای معاصر چین، ژاپن، کره، سنگاپور» نویسنده رها علینژاد > اخبار اداره کل هنرهای نمایشی: مقاله «زیباییشناسی فضا و بدنآیین در تعزیهخوانی شیعی خراسان: تحلیل دراماتورژیک اجراهای فضای باز» نویسندگان علیرضا عزیزی، زهره طاهر، هاشم حسینی مقاله «آینده پژوهی شبیهخوانی با رویکرد تحلیل لایهای علی (CLA): واکاوی روایتها فرهنگی و سناریوهای تحول» نویسندگان نگین ضیایی و سپیده ضیایی مقاله «اجرای وایانگ کولیت (تئاتر سایهای سنتی در جنوب شرق آسیا) در جهان معاصر و مفهوم چرخش «پسا-سنتی» در این شکل اجرایی، براساس دیدگاههای جامعه شناسانۀ آنتونی گیدنز و اس ان آیزنشتات» نویسنده سلما محسنی اردهالی مقاله «تحلیل معرفتشناختی نمایش ایرانی بهمثابه پژوهش بر پایهی نظریه تکنهی بن اسپاتز» نویسنده احمد خزلزاده مقاله «تئاتر ایران بهمثابه آرشیو زیسته، بازخوانی حافظه جمعی از طریق اجراهای آیینی» نویسندگان بهروز محمودی بختیاری، راضیه معتمدی مقاله «بازتعریف بدنهای اجرایی در جهان پسادیجیتال» نویسندگان نرگس یزدی، راضیه معتمدی مقاله «تحول جهاننگری روشنفکران و نقش آن در تکوین موج نو نمایشنامهنویسی ایران» نویسنده غلامحسین دولتآبادی مقاله «مطالعه زیباییشناسی خلأ و سکون در تئاتر نو هاگورومو» نویسنده موسا درویشی مقاله «بررسی نقش تعاملی، بدنمند و فضاساز اجراگر و تماشاگر در شبیهخوانی با تکیه بر مفهوم «حلقه بازخوردِ اتوپویتیک(خودنوگر)» اریکا فیشر-لشته» نویسنده سیاوش قائدی مقاله «خوانش پست دراماتیک نقالی از منظر هانس تیس لمان» نویسنده الهام ابراهیمی ناغانی مقاله «حکایت سری راما در وایانگ کولیت کلانتان مالزی» نویسنده محمود دهقان هراتی مقاله «بازنگری در تاریخ ادبیات نمایشی: ایدۀ ایران و تفسیر آن در نمایشنامههای دورۀ قاجار» نویسنده نیلوفر زارع مقاله «مطالعۀ انتقادی دریافتِ میراثِ نظریِ برشت در ایران؛ از خوانش ایدئولوژیک تا بازگشت به فرم دیالکتیکی» نویسنده فارس باقری مقاله «رازا: از ناتیاشاسترا تا نظریههای معاصر زیباییشناسی احساس در تئاتر» نویسنده زینب مجدمی مقاله «دراماتورژی معاصر: وارونهشدن سلسلهمراتب متن و اجرا» نویسنده سید حسین رسولی مقاله «رباتهای اجتماعی به عنوان بازیگر تئاتر: تحلیل تجربه هیجانی مخاطب در تعامل با عاملهای غیرانسانی از منظر علوم اعصاب شناختی» نویسنده نوید ترابی مقاله «ساخت هویتهای شهری و توسعه مفهوم شهر بهعنوان مکانی فراگیر: نمونه موردی، جشنواره بینالمللی تئاتر خیابانی مریوان» نویسنده رحمان هوشیاری مقاله «پوئتیکِ خلأ: بازخوانیِ زیباییشناسیِ سکون و فضای خالی در سنتهای نمایشیِ شرق (نو، اُپرای پکن و تئاتر کلاسیک هند)» نویسنده شهرام بزرگی مقاله «پارادوکس تقدس: دراماتورژی اشراقی در روایت، سکوت و دَوَران (مطالعه تطبیقی تعزیه، نو و سماع)» نویسنده شمیسا ناصری مقاله «بازآفرینی مکان آسیب دیده از طریق تئاتر؛ ترمیم تروماهای شهری و حافظهی جمعی» نویسنده محدثه محفوظی نژاد مقاله «دلالتهای نمایش عروسکی بونراکو بر تأمل و اندیشهورزی جان انگارانه اشیاء آیینی و تفکر عروسکی در ژاپن» نویسنده پوپک عظیم پور تبریزی مقاله «بدن بهمثابه متن» نویسنده جهانشیر یاراحمدی مقاله «واسازی انتقام، نقش ارواح در سنتهای نمایشی غرب» نویسندگان مجید سرسنگی، حسن فرضیپور، کاظم نظری مقاله «سیر تکوینی روایتگری از نقالی به تعزیه و نمایش روایی معاصر» نویسنده داوود فتحعلیبیگی مقاله «سیاهبازی و پرفورماتیویته دیجیتال: گسترش پتانسیل نمایش بداهه ایرانی از طریق واسطهگری موبایل» نویسندگان مینا رحیمی، مریم امانی مقاله «گریشکا وتس بهمثابه چخوف پسادراماتیک در مونو تئاتر روسیه» نویسنده گلبرگ ابوترابیان بر اساس اعلام فراخوان بخش پژوهش و سمینارهای چهلوچهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر نویسندگان ملزم هستند تا متن نهایی مقالات خود را تا ۱۴ دی ماه ۱۴۰۴ به دبیرخانه این رویداد هنری ارسال کنند. عدم دریافت مقالات به منزله انصراف از شرکت در این بخش تلقی خواهد شد و آثار از دور بررسی ثانویه خارج میشوند. چهلوچهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر به دبیری سید وحید فخر موسوی بهمنماه سال جاری برگزار خواهد شد.
«هری پاتر و فرزند نفرینشده» روی صحنه میرود
نمایش «هری پاتر و فرزند نفرینشده» بر اساس داستانی از جی.کی. رولینگ از ۲۶ آذر، هر روز ساعت ۱۹:۰۰ در مجموعه ایرانمال به روی صحنه میرود.
به گزارش گروه، نمایش «هری پاتر و فرزند نفرینشده» به نویسندگی و کارگردانی علی قاسمی و تهیهکنندگی یک آموزشگاه بر اساس داستانی از جی.کی. رولینگ، با حضور جمعی از بازیگران جوان تئاتر از ۲۶ آذر تا ۹ دی، هر روز ساعت ۱۹:۰۰ در بلکباکس مجموعه ایرانمال به روی صحنه میرود.
در این اثر، تماشاگران با بخشی از دنیای جادوگری هری پاتر روبهرو میشوند که تاکنون نه در قالب فیلم و نه سریال به نمایش درنیامده است.
در این نمایش پیمان پایپوران، مسعود بیتاللهی، حسین تاجیک، محمد صدیق، فرید صادق، مبینا آقاجانی، امیر عالمیفر، سید مسلم نقیبی، کیمیا یعقوبی، رومینا آقاجانی و رضا پهلوان به عنوان بازیگر نقشآفرینی میکنند. از دیگر عوامل این نمایش میتوان به مجری طرح: ایمان یزدی، دستیار کارگردان: پیمان پایپوران، منشی صحنه و دستیار لباس: آناهیتا مجتهد، نور و صدا: امیرحسین عبدی، طراح حرکت: فرید صادق، سرپرست گروه دکور: علیاصغر سقلاطوننیا، روابط عمومی: شیرین حمزه، مدیر رسانه: امیر پارسائیانمهر اشاره کرد
خلاصه نمایش، روایتی از بخشی ناشناخته در دنیای هری پاتر که تاکنون هیچ فیلم یا سریالی از آن ساخته نشده و در این اجرا برای نخستینبار در قالب نمایش با آن روبهرو خواهید شد. علاقهمندان میتوانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.
ثبتنام بیش از ۶هزار اثر در چهارمین جشنواره چندرسانهای میراثفرهنگی
با پایان مهلت ثبت نام در مجموع ۲۰۸۲ نفر با ارسال ۶۳۵۷ اثر در چهارمین دوره جشنواره بینالمللی چندرسانهای میراثفرهنگی شرکت کردهاند.
ایمان رحیمپور دبیر اجرایی چهارمین جشنواره بینالمللی چندرسانهای میراثفرهنگی خبر داد: پس از انتشار فراخوان این دوره از جشنواره و یک بار تمدید مهلت ارسال آثار تا دهم آذرماه جمعا ۶۳۵۷ اثر از ۲۰۸۲ شرکتکننده به دبیرخانه جشنواره رسیده است.
وی بیان کرد: از مجموع این آثار ۵۱۵ اثر در بخش تلویزیونی و نمایش خانگی، ۴۸۲ اثر در بخش فیلم و سینما، ۲۸۳ اثر در بخش رادیویی و ۹۱۴ اثر در بخش شعر و موسیقی شرکت کردهاند.
رحیمپور ادامه داد: همچنین ۳۶۳ اثر به بخش مکتوب، ۱۸۹ اثر به بخش میراث دیجیتال، ۳۲۹ اثر به بخش نمایش، ۳۰۰۸ اثر به بخش عکس و ۱۴۱ اثر به بخش میراثبانان آینده رسیده است. در بخش بینالملل نیز ۱۳۳ اثر دریافت کردهایم.
دبیر اجرایی چهارمین جشنواره بینالمللی چندرسانهای میراثفرهنگی اظهار کرد: به زودی با معرفی اعضای هیات داوران بخشهای مختلف گزینش و داوری آثار آغاز میشود و آثار انتخاب شده برای رقابت نهایی معرفی خواهند شد.
چهارمین جشنواره بینالمللی چندرسانهای میراثفرهنگی دی ماه ۱۴۰۴ به دبیری مهدی فرجی در استان خوزستان به میزبانی شهر اهواز برگزار میشود.
نقد و بررسی کتاب سینمای «سرگئی پاراجانوف» در خانه سینما
کتاب سینمای سرگئی پاراجانوف، این فیلمسازِ شاعرِ عروسکسازِ مستندسازِ افسانهپردازِ شعبدهباز» در خانه سینما نقد و بررسی می شود. چهارمین نشست نقد کتاب سینمایی با نقد و بررسی کتاب «سینمای سرگئی پاراجانوف، این فیلمسازِ شاعرِ عروسکسازِ مستندسازِ افسانهپردازِ شعبدهباز» نوشته روبرت صافاریان، توسط انجمن مدرسان سینما با همکاری خانه سینما و نشر گیلگمش برگزار خواهد شد. این برنامه روز دوشنبه ۲۴ آذر ساعت ۱۷ تا ۲۰ در سالن سیف الله داد خانه سینما شماره ۱ (خ بهار جنوبی، کوچه سمنان) برگزار خواهد شد. در این جلسه مسیح نوروزی؛ پژوهشگر و مدرس سینما و محسن رضایی؛ فیلمنامهنویس و مدرس سینما، با حضور نویسنده کتاب به جوانب مختلف این اثر میپردازند و درباره وجوه زیباییشناسی و تاریخی آثار پاراجانوف صحبت خواهند کرد. حضور برای عموم آزاد است.
نخستین پوستر رسمی بینالمللی فیلم سینمایی «ما» به کارگردانی حسین وادیزاده و تهیهکنندگی فریدون نجفی منتشر شد.
به گزارش مشاور رسانهای پروژه، فیلم سینمایی «ما» در نوروز ۱۴۰۴ به کارگردانی حسین وادیزاده تولید خود را آغاز کرد و مدتی است پس از مراحل پستولید در مسیر جشنوارههای بینالمللی قرار گرفته است.
عطا عمرانی، نازنین صلحجو، روناک پوریادگار، نوید گودرزی، بهنام داوری، شبیر پرستار، یاسمن مرآتی، عارفه معماریان، کورش شاهی، آیلین جاهد، سحر خطیبی، مجید برومند، آویشن صدقی، امیر خانزاده، زینب رفیعی، صادق فتحالهی، هوشنگ مزدائی، آرزو غلامی، نرگس غلامی، فرزانه کارگر و با معرفی محمدعلی هدایتی، ساسان کاظمی، امیر آزادملکی، بهناز بیاتی، خشایار حیدری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
دیگر عوامل این پروژه عبارتند از: مدیر تولید: افشین رئوفی، دستیار یک و برنامهریز: سید محمدجواد رضوی، منشی صحنه: مریم طریقینژاد، مدیر فیلمبرداری: میلاد واعظیمجد، مدیر صدابرداری: هادی افشار، طراح گریم: اهورا قاسمی، طراح صحنه: میلاد آجودانی، طراح لباس: آرزو صابر، جلوههای ویژه: مهدی شیخطادی، تدوین: وحید کردلو، موسیقی: پیام آزادی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: نگار قنبری، پوستر شماره یک: امیر صحافنیا، پوستر شماره دو و گرافیک: رضا محبی. …خستهایم ولی هستیم فیلم سینمای ما روایتی است از جوانی، که از دست رفت عمری که کم بود و هست و امیدی که هنوز سراب نیست.
مشاور رسانه این پروژه با امیر خانزاده است.
معرفی داوران بخشهای مختلف انتخاب اثار برتر ادبیات نمایشی
به گزارش سردبیر پرس به نقل از روابط عمومی کانون نمایشنامهنویسان و مترجمان خانه تئاتر، داوران بخشهای مختلف یازدهمین دورهی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران معرفی شدند.
دبیرخانهی یازدهمین دورهی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران، اسامی داوران بخش «نمایشنامههای تئاتر عروسکی» را اعلام کرد.
طلیعه طریقی، امیر سلطاناحمدی و مرتضی مشکات کار نمایشنامههای تئاتر عروسکی که تا ۱۵ مهرماه ۱۴۰۴، به دبیرخانهی یازدهمین دورهی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ارسال شده بود را به عهده داشتند.
همچین داوران بخش نمایشنامههای اجرا شده در یازدهمین دورهی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران معرفی شدند.
علی عابدی، امین بهروزی و نوشین تبریزی کار داوری نمایشنامههای اجراشده که تا ۱۵ مهرماه ۱۴۰۴، به دبیرخانهی یازدهمین دورهی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ارسال شده بود را به عهده داشتند.
داوران بخش نمایشنامههای ترجمهشدهی چاپشده در یازدهمین دورهی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران معرفی شدند.
مجید مصطفوی، آبتین گلکار و شهرزاد سلحشور کار داوری نمایشنامههای ترجمهشدهی چاپشده که تا ۱۵ مهرماه ۱۴۰۴، به دبیرخانهی یازدهمین دورهی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ارسال شده بود را به عهده داشتند.
داوران بخش نمایشنامههای تألیفی چاپشده در یازدهمین دورهی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران معرفی شدند.
دبیرخانهی یازدهمین دورهی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران، اسامی داوران بخش «نمایشنامههای تألیفی چاپشده» را اعلام کرد.
هاله مشتاقینیا، کامران شهلایی و مهدی میرباقری کار داوری ۱۸۱ نمایشنامههای تالیفی چاپشده که تا ۱۵ مهرماه ۱۴۰۴، به دبیرخانهی یازدهمین دورهی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ارسال شده بود را به عهده داشتند.
داوران این دوره از جایزه، با بررسی آثار رسیده بر پایهی معیارهایی چون ایدهی دراماتیک، ساختار دراماتیک، خلاقیت و نوآوری در زبان و کیفیت ادبی، دیالوگنویسی، شخصیتپردازی و… برگزیدگان نهایی را انتخاب خواهند کرد و هفتهی پایانی آذرماه اسامی نامزدهای این بخش را به دبیرخانهی رویداد اعلام خواهند کرد. آثار برگزیده تمام این بخشها، ۵ دی ماه همزمان با روز نمایشنامهنویس معرفی خواهند شد.
«شاهلیر» الیکا عبدالرزاقی در جشنواره کارتاژ تونس روی صحنه رفت نمایش «شاهلیر» (روایتی آهنگین) به کارگردانی الیکا عبدالرزاقی و تهیهکنندگی علی اوجی با استقبال تماشاگران در جشنواره کارتاژ تونس روی صحنه رفت. به نقل از مشاور رسانهای نمایش، نمایش «شاهلیر» (روایتی آهنگین) پس از اجراهای خود در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر و تالار وحدت تهران، در جشنواره کارتاژ تونس روی صحنه رفت. اجرای ایرانی «شاهلیر» نوامبر ۲۰۲۵ (آذر ۱۴۰۴) در تالار اپرای شهر تونس که بخشی از برنامههای Journées Théâtrales de Carthage (JTC)، فستیوال تئاتر عربی و آفریقایی، روی صحنه رفت. سالن اپرای تونس، میزبان این اجرا بود که مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. احمد ساعتچیان، رضا یزدانی، الیکا عبدالرزاقی، نرگس محمدی، میلاد رحیمی آبکنار، بورژین عبدالرزاقی، سروش کریمی نژاد، نوشین اعتماد، تورج ثمینی پور، علی جدیدی، آمور زرکریان، علی خیام، فرشته ساری از جمله بازیگران این اثر نمایشی بودند. همچنین مترجم: حسن علیشیری، رقص: گروه باله سیهام بن خوجه، طراح صحنه: امیرحسین دوانی، طراح لباس: مقدی شامیریان، طراح نور: علی کوزهگر، طراح گریم: بابک اسکندری، مشاور طراح حرکت: سروش کریمی نژاد، مدیر پروژه: تورج ثمینیپور، عکاس: کیارش مسیبی، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: علی جدیدی، ساخت تیزر و پوستر: علی جدیدی، تصاویر ویدئووال: فاطمه پورجعفر دوست، دستیار اول کارگردان، برنامهریز: شیما پروندی، دستیار کارگردان: فرشته ساری، دستیار برنامهریز: علی خیام، گریم: ساسان شاهلو، استایل مو: امیر بیابانی، الهام فراخی، مریم صالحی، فائزه شهسواری، مهرناز قطب، فاطیما قمری، زهرا حسینی، طراحی و ساخت کلاه: مقدی شامیریان، دوخت لباس: حسین پناهی، زهرا بهرامی، مهرنوش خسروی، فائقه کردآبادی، رایزن فرهنگی: دکتر هادی آجیلی، کارگردان فنی جشنواره کارتاژ: محمد بلخیر، مسئولان هماهنگی فنی جشنواره: صبرا خریفا، نور بنحمید، کارگردان هنری جشنواره: پروفسور منیر آرگی، روابط بینالملل: لطیف مکدم، تشریفات: مالک بنخلیفن، مترجم: مونا بازاو، بالانویس: احسان زیورعالم، مربی رقص: دکتر سیهم بلخدجا دیگر عوامل این پروژه نمایشی بودند.
انتهای پیام

ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰