دستیابی به اهداف دانشگاه فرهنگیان راهی برای تأمین منابع انسانی
به گزارش سردبیر پرس، حسین خنیفر، در بیست و هفتمین اجلاس مجازی مشترک سراسری سرپرستان مدیریتهای استانی، پردیسها و مراکز دانشگاه فرهنگیان، تحقق اهداف تعلیم و تربیت را در گرو تربیت نیروی انسانی کارآمد دانست و اظهار کرد: «جذب و نگهداشت»، «توانمندسازی و به روز بودن نیرو» از مهمترین عوامل اثرگذار در تداوم و استمرار […]
به گزارش سردبیر پرس، حسین خنیفر، در بیست و هفتمین اجلاس مجازی مشترک سراسری سرپرستان مدیریتهای استانی، پردیسها و مراکز دانشگاه فرهنگیان، تحقق اهداف تعلیم و تربیت را در گرو تربیت نیروی انسانی کارآمد دانست و اظهار کرد: «جذب و نگهداشت»، «توانمندسازی و به روز بودن نیرو» از مهمترین عوامل اثرگذار در تداوم و استمرار یک سیستم پویا به شمار میرود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان، مسئولیت در آموزش و پرورش را از جمله کارهای خطیر خواند و گفت: آموزش کامل، نظارت به موقع و کارورزی غنی، از اهم عوامل در تربیت دانشجو معلم است.
وی، با تأکید بر اولویتبندی امور در سازمان خاطرنشان کرد: «خلاقیت»، «نوآوری» و «صرفه جویی» از جمله معیارهای اساسی پیشرفت سازمان است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به همه گیری کرونا در جهان گفت: هنر انسان، سازگاری است. چرا که سازش به معنای تسلیم، پایان و اطاعت است. اما سازگاری، تطبیق با شرایط و مصادره شرایط به نفع فرد است.
وی اظهار کرد: محتوا، روش، استاد، دانشجو معلم، آزمون، نظارت، ارزیابی، بودجه، مسائل فرهنگی و فعالیتهای دانشجویی و پژوهشی باید خلاقانه، جدید و مطابق با تحولات روز باشد.
خنیفر شرایط موجود را فرصتی مناسب به منظور محک زدن شایستگیها اعلام و تصریح کرد: زندگی در شرایط موجود، غلبه بر بحران و تبدیل بحران به فرصت و پیشرفت است.
وی با تأکید بر حفظ نیرو توسط آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، گفت: تفکر بر روی ایدهها و ارائه راهکار برای چگونگی حفظ نیرو، به منظور سیسال فعالیت در آموزش و پرورش، نیازمند تفکر جمعی است.
خنیفر، تأمین، تضمین و تجهیز معلمان و استمرار آموزش معلمان با نگاه ۳۰ تا ۳۵ سال را از وظایف خطیر دانشگاه فرهنگیان دانست و تأکید کرد: انسداد بیسوادی و تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش بر عهده دانشگاه فرهنگیان است. باید با عبور از بحرانها و پذیرش نقدهای منصفانه، زمینه دستیابی به اهداف پیش رو را تسهیل کرد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰