افتتاح بخش پایانی خط ۷ مترو تهران
به گزارش خبرنگار گروه مناطق پایگاه خبری تحلیلی «سردبیر پرس»؛ علیرضا زاکانی صبح امروز شنبه ۲۲ شهریور در حاشیه مراسم تست گرم بخش پایانی خط ۷ مترو در منطقه ۱۵ تهران، از دستاوردهای تازه در گسترش شبکه ریلی شهر خبر داد. این تست که بر روی ۵/۲ کیلومتر مسیر از ایستگاه آهنگ تا بسیج و […]
به گزارش خبرنگار گروه مناطق پایگاه خبری تحلیلی «سردبیر پرس»؛ علیرضا زاکانی صبح امروز شنبه ۲۲ شهریور در حاشیه مراسم تست گرم بخش پایانی خط ۷ مترو در منطقه ۱۵ تهران، از دستاوردهای تازه در گسترش شبکه ریلی شهر خبر داد.
این تست که بر روی ۵/۲ کیلومتر مسیر از ایستگاه آهنگ تا بسیج و بسیج تا تختی انجام شد، نشاندهنده تبدیل مسیر تکخطه به دوخطه و افزایش ایمنی و سرعت عملیات است. زاکانی اعلام کرد: ایستگاه تختی در یک ماه و نیم آینده آماده بهرهبرداری خواهد بود و هزینه کل پروژه به ۱ میلیارد ۲۱۰تومان رسیده که گامی کلیدی در تکمیل خط ۷ به شمار میرود.
این توسعه نه تنها ظرفیت جابجایی مسافران را دوچندان میکند، بلکه به کاهش فشار بر خیابانهای پرترافیک تهران کمک خواهد کرد. شهردارتهران با تأکید بر اهمیت این تغییر، افزود: کاهش سرفاصله قطارها از ۱۵ دقیقه فعلی به کمتر از ۸ دقیقه، تحول بزرگی در زندگی روزمره شهروندان ایجاد میکند و حمل و نقل عمومی را کارآمدتر از همیشه میسازد.
زاکانی در ادامه به جزئیات پایانه انتهایی خط ۷ پرداخت و گفت: فاز نخست این تأسیسات که سه برابر مساحت ایستگاههای عادی است، تا پایان سال جاری افتتاح میشود و امکان اسکان، تعمیر و پارکینگ برای ۵۸ رام قطار را فراهم میآورد. فاز بعدی نیز در سال ۱۴۰۵ تکمیل خواهد شد. وی با تشکر از قرارگاه خاتمالانبیا به عنوان پیمانکار اصلی، از تعهد شبانهروزی همه عوامل اجرایی قدردانی کرد و آن را الگویی برای پروژههای آتی دانست.
زاکانی خاطرنشان کرد: از امسال، ادامه خط ۶ و توسعه خطوط ۸، ۹ و ۱۰ با مشارکت بخش دولتی و خصوصی شتاب میگیرد. بخشهایی از این خطوط قبلاً کلید خورده و امسال با قوت بیشتری پیگیری میشود. این رویکرد، اتصال بهتر محلههای دورافتاده به مرکز شهر را هدف قرار داده و به کاهش آلودگی هوا یاری میرساند.
شهردارتهران از حل ریشهای مشکل مالی ۱۵ درصدی قرارداد واردات واگن سخن گفت: در دولت شهید رئیسی تا ۳۷/۹ درصد پیشرفت کرده بود و با حمایت دولت فعلی، به طور کامل تسویه شده است. این امر قرارداد را تثبیت کرده و ورود واگنهای جدید را از بهمن ماه ممکن میسازد.
زاکانی همچنین به تصویب دو خط قطار سبک شهری در شورای عالی ترافیک اشاره کرد. خط نخست از پایانه شرق به میدان آزادی و خط دوم از جنتآباد به لویزان، با ظرفیت جابجایی بیش از ۸ هزار مسافر در ساعت، برای پاسخ به پیک تقاضا طراحی شدهاند. وی توضیح داد: با توجه به بار بالای مسافری (بیش از ۶۰۰۰ نفر در ساعت)، نیاز به الگوی نوین حمل و نقل احساس میشود. مسیر شرق به آزادی قبلاً تست شده و قرارداد واردات قطارهای سبک امسال نهایی خواهد شد؛ البته اگر گزینه برتر دیگری پیشنهاد شود، از آن استقبال میکنیم.انتهای خبر/
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰