ضرورت حمایت جدی وزارت صمت از صنایع آذربایجان شرقی
به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در مراسم رونمایی از محصولات جدید خودروسازی تبریز و تولید موتورهای دیزل ایران که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با بیان اینکه آذربایجان شرقی جایگاه خود را در سطح کشور از دست داده است، افزود: باید برای بازگرداندن این موقعیت تلاش کنیم. […]
به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در مراسم رونمایی از محصولات جدید خودروسازی تبریز و تولید موتورهای دیزل ایران که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با بیان اینکه آذربایجان شرقی جایگاه خود را در سطح کشور از دست داده است، افزود: باید برای بازگرداندن این موقعیت تلاش کنیم.
وی با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی در سالهایی نه چندان دور از جمله استانهای برتر صنعتی کشور بود، ادامه داد: ایجاد قطب سوم صنعت خودرو در تبریز یکی از اولویتهای ما در استان است چراکه آذربایجان شرقی پتانسیلهای بالایی در تمام زمینههای اقتصادی، صنعتی و تولیدی دارد.
پورمحمدی به ضرورت حمایت دولت از واحدهای تولیدی و صنعتی استان تاکید کرد و گفت: ادامه حیات و بقای بسیاری از واحدهای صنعتی استان در حوزههای مختلف نیازمند حمایت جدی از سوی دولت به خصوص وزارت صمت است.
پورمحمدی با اشاره به فعالیت مناسب شرکتهایی خودروسازی در تبریز اظهار داشت: برخی از واحدهای فعال در صنعت خودروسازی با مشکلات جدی مواجه هستند.
وی با بیان اینکه زنجیره تولید خودرو از سالها پیش در تبریز وجود دارد گفت: افزود: با ساماندهی واحدهای صنعتی فعال در این حوزه همچون قطعه سازان، تبریز به یکی از قطبهای اصلی خودروسازی کشور تبدیل میشود.
وی افزود: سال گذشته در توسعه واحدهای تولیدی رتبه دوم و ایجاد واحدهای جدید رتبه اول کشور را به خود اختصاص دادیم و صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته ۵۱ درصد افزایش داشته است.
پورمحمدی در عین حال خاطرنشان کرد: در بخشهای عمرانی، کشاورزی و خدمات هم روند مطلوبی را در آذربایجانشرقی شاهد بودیم.
ظهر امروز پنج شنبه با حضور مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس، رضا رحمانی وزیر صمت، فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو خط تولید موتور ۴۵۷ با آلایندگی euro۴ و موتور ۳۵۵ با آلایندگی euro ۵-eev شرکت خودروسازی ایرانخودرو در شرکت ایدم تبریز آغاز به کار کرد.
این موتورها نقش ویژه ای در رونق و تحول صنعت خودروی کشورمان خواهند داشت که امروز در تبریز خط تولید آن آغاز به کار کرد.
تولید موتورهای ۴۵۷ برای نصب بر روی انواع کشنده و اتوبوس نیز بخشی از فعالیتهای این مجموعه است. با اجرای پروژهای تعریف شده در ایدم امکان تولید و تحویل موتور با سطح استاندارد یور و۵ نیز میسر میشود.
صرفه جویی ارزی ۱۰ هزار یورویی به ازای تولید هر دستگاه موتور ۴۵۷ از نتایج پروژههای توسعهای ایدم در سال جاری است. همچنین تعمیق ساخت داخل موتور ۳۵۵ صرفه جویی ارزی ۵ هزار یورویی و موتور ۳۶۴ صرفه جویی ۳ هزار یورویی به دنبال خواهد داشت.
میزان مصرف سوخت در این موتورهای شش سیلندر هم ۱۰ درصد کمتر از موتورهای قبلی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز همچنین خط تولید گیربکسهای سمند را در شرکت چرخشگر تبریز افتتاح کرد. قرار است سالانه ۲۰۰ هزار دستگاه از این نوع گیربکسها تولید شود.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰