بازطراحی پل عابرپیاده ایستگاه معدن

به گزارش خبرنگار سرویس مناطق پایگاه خبری-تحلیلی «تهران‌پرس»، شهرداری منطقه ۲۰ تهران با هدف افزایش ایمنی عابران پیاده و تسهیل در تردد شهری، عملیات بازطراحی و بازسازی پل عابرپیاده محدوده ایستگاه معدن را به پایان رساند. این اقدام در پی جابه‌جایی ایستگاه بی‌آرتی معدن به سمت کناره و بر اساس مصوبه کمیته ایمنی منطقه انجام […]

به گزارش خبرنگار سرویس مناطق پایگاه خبری-تحلیلی «تهران‌پرس»، شهرداری منطقه ۲۰ تهران با هدف افزایش ایمنی عابران پیاده و تسهیل در تردد شهری، عملیات بازطراحی و بازسازی پل عابرپیاده محدوده ایستگاه معدن را به پایان رساند.
این اقدام در پی جابه‌جایی ایستگاه بی‌آرتی معدن به سمت کناره و بر اساس مصوبه کمیته ایمنی منطقه انجام شد تا ضمن حذف نقاط پرخطر، دسترسی شهروندان به ناوگان حمل‌ونقل عمومی با سهولت بیشتری صورت گیرد.
داودی، در جلسه شهرداری منطقه ۲۰ در این‌باره گفت: «با توجه به ناایمن بودن بخش‌هایی از پل قدیمی که در مجاورت خطوط راه‌آهن تهران–مشهد و خط یک مترو قرار داشت، تصمیم گرفته شد عرشه‌های فرسوده جمع‌آوری و پل جدید با ساختاری مقاوم و ایمن جایگزین شود.»
وی افزود: «طراحی جدید این پل بر پایه اصول مهندسی ایمنی و با هدف کاهش احتمال بروز حادثه برای عابران پیاده انجام شده است. در این پروژه علاوه بر بازطراحی سازه، مسیرهای دسترسی و رمپ‌ها نیز برای افراد کم‌توان اصلاح شد.»
 پل جدید با طول ۱۱۵ متر و شش پایه طراحی و اجرا شده که بلندترین پایه آن ۱۳ متر و کوتاه‌ترین پایه ۲.۵ متر ارتفاع دارد. همچنین در طراحی جدید، تلاش شده تا ضمن زیبایی بصری، هماهنگی سازه با محیط شهری حفظ شود.
گفتنی است عملیات اجرایی این طرح با رعایت کامل الزامات ایمنی و در مدت‌زمان تعیین‌شده به پایان رسیده و اکنون پل عابرپیاده ایستگاه معدن آماده بهره‌برداری شهروندان است.
 انتهای خبر/