هیولای جدید مرسدس بنز با ۶۰ سال سن / عکس

به گزارش سردبیر پرس، به نقل از پدال،  در دنیای خودروهای سفارشی، گاهی پروژه‌هایی متولد می‌شوند که مرزهای مهندسی و طراحی را جابجا می‌کنند. کوگل S۶۰۰ دقیقاً یکی از همین پروژه‌ها است؛ یک هیولای تک ساخت و دست‌ساز که توسط کارگاه Kugel Werks در لس‌آنجلس ساخته شده و با قیمتی نزدیک به یک میلیون دلار […]

به گزارش سردبیر پرس، به نقل از پدال،  در دنیای خودروهای سفارشی، گاهی پروژه‌هایی متولد می‌شوند که مرزهای مهندسی و طراحی را جابجا می‌کنند. کوگل S۶۰۰ دقیقاً یکی از همین پروژه‌ها است؛ یک هیولای تک ساخت و دست‌ساز که توسط کارگاه Kugel Werks در لس‌آنجلس ساخته شده و با قیمتی نزدیک به یک میلیون دلار به فروش می‌رسد. این خودرو که در ژوئن ۲۰۲۵ تکمیل شده، یک مرسدس بنز ۶۰۰ مدل ۱۹۶۷ نیست که بازسازی شده باشد، بلکه یک هیولای مدرن است که در کالبد یک اسطورهٔ کلاسیک پنهان شده است زیرا کوگل شاسی و قوای محرکهٔ یک مرسدس E۶۳ AMG مدل ۲۰۲۰ را برداشته و آن را در بدنهٔ یک بنز ۶۰۰ کلاسیک جای داده‌اند.

برای ممکن ساختن این پیوند نامتعارف، فاصلهٔ محوری شاسی E۶۳ حدود ۲۰ سانتی‌متر افزایش یافته است؛ یک چالش مهندسی که نتیجهٔ آن، خلق موجودی با ابهت، پهن‌پیکر و با ارتفاعی رعب‌انگیز از سطح زمین شده است. زیر کاپوت کشیدهٔ S۶۰۰، همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V۸ توئین توربو AMG قرار دارد که ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیروی عظیم از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. هرچند شاید ظاهر این ماشین نشان ندهد که چه قلبی در سینه‌اش پنهان شده اما صدایی که از اگزوزها به گوش می‌رسد و شبیه غرش یک حیوان درنده است، فریاد میزند که این یک بنز کلاسیک معمولی نیست.

ظاهر کوگل S۶۰۰ حتی در حالت سکون نیز حس تهاجمی را القا می‌کند. بدنهٔ پهن و خطوط تیز آن که با رنگ مشکی مطلق پوشانده شده، به‌گونه‌ای است که انگار هرلحظه آمادهٔ بلعیدن جاده است. چراغ‌های گرد LED در جلو، همچون چشمان یک شکارچی در تاریکی می‌درخشند. این خودرو روی رینگ‌های ۱۹ اینچی پنج پره از AMG سوار شده که لاستیک‌های مسابقه‌ای تویو R۸۸۸ آن‌ها را در آغوش گرفته‌اند و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ، تنها نقطهٔ رنگی در این هیبت تماماً سیاه هستند.

در داخل کابین، تضاد کلاسیک و مدرن به شکلی استادانه و تعمدی به نمایش گذاشته شده است. درحالی‌که اصالت بنز ۶۰۰ حس می‌شود، نمایشگر یکپارچهٔ سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX، فرمان D شکل با پوشش چرم ناپا و نشانگر قرمز ساعت ۱۲ و صندلی‌های اسپرت چرم و آلکانترا با دوخت قرمز، فریاد می‌زنند که اینجا با یک AMG مدرن طرف هستید، نه یک لیموزین کلاسیک.

۵۸۳۲۲