نقش‌آفرینی نوجوانان در مدیریت محله‌ها

به گزارش خبرنگار گروه مناطق پایگاه خبری تحلیلی «سردبیر پرس»، نشست دبیران کانون نوجوانان محلات ۲۱‌گانه دارالمؤمنین تهران با حضور امیر شهرابی شهردار منطقه، نجفی رئیس آموزش و پرورش منطقه، و جمعی از مدیران شهری و کارشناسان آموزش شهروندی برگزار شد. در ابتدای این برنامه، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی مدیریت شهری در حوزه […]

به گزارش خبرنگار گروه مناطق پایگاه خبری تحلیلی «سردبیر پرس»، نشست دبیران کانون نوجوانان محلات ۲۱‌گانه دارالمؤمنین تهران با حضور امیر شهرابی شهردار منطقه، نجفی رئیس آموزش و پرورش منطقه، و جمعی از مدیران شهری و کارشناسان آموزش شهروندی برگزار شد.
در ابتدای این برنامه، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی مدیریت شهری در حوزه آموزش، ترویج فرهنگ شهروندی و مشارکت اجتماعی نوجوانان ارائه شد. همچنین از دبیران کانون‌های نوجوانان، نخبگان جوان و فعالان فرهنگی محلات که نقش مؤثری در اجرای برنامه‌های اجتماعی داشتند، تقدیر به عمل آمد.
امیر شهرابی، در جلسه شهرداری منطقه ۱۴ در سخنانی با تأکید بر اهمیت حضور نسل جدید در مدیریت شهری گفت: «شما به عنوان دبیران کانون‌ها نماینده جمع بزرگی از نوجوانان محلات خود هستید و هر چقدر در اجرای ایده‌ها و فعالیت‌ها فعال‌تر عمل کنید، سهم نوجوانان در اداره بهتر شهر افزایش می‌یابد.»
وی افزود: «نوجوانان امروز، مدیران فردای شهر هستند و شهرداری منطقه ۱۴ با اولویت دادن به ایده‌های خلاقانه آنان، از طرح‌ها و برنامه‌های نوآورانه حمایت می‌کند. تلاش ما این است که بستر لازم برای بروز استعداد‌ها و ابتکارات شما فراهم شود تا بتوانیم با همکاری هم شهری زیباتر و پویا‌تر بسازیم.»
در ادامه، نجفی رئیس آموزش و پرورش منطقه ۱۴ نیز با اشاره به نقش نوجوانان در آینده کشور گفت: «کانون‌های نوجوانان باید به عنوان مراکز تربیت و پرورش نسل آینده مورد حمایت جدی قرار گیرند. بسیاری از شخصیت‌های بزرگ کشور و شهدا از چنین نهاد‌هایی برخاسته‌اند.»
وی افزود: «آموزش و پرورش منطقه در کنار مدیریت شهری قرار دارد تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزشی، زمینه رشد فکری و فرهنگی نوجوانان را فراهم کند.»
در پایان این نشست، از دبیران فعال کانون‌های دختر و پسر محلات ۲۱‌گانه با اهدای هدایایی تقدیر شد و این برنامه با تأکید بر تقویت ارتباط میان نوجوانان و مدیریت شهری به کار خود پایان داد.
انتهای خبر/