بحران مرجعیت استاد در میدان آموزشی فرهنگ و ارتباطات
نشست مناظره علمی و گفتوگوی انتقادی حوزه فرهنگ و ارتباطات با حضور دو تن از اعضای هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه برگزار شد. به گزارش سردبیر پرس، در راستای ارتقای کیفیت آموزش و توسعه رویکردهای نوین یاددهی ـ یادگیری در مقطع دکتری، نخستین نشست آموزش تلفیقی درونرشتهای مبتنی بر مناظره علمی و […]
نشست مناظره علمی و گفتوگوی انتقادی حوزه فرهنگ و ارتباطات با حضور دو تن از اعضای هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه برگزار شد.
به گزارش سردبیر پرس، در راستای ارتقای کیفیت آموزش و توسعه رویکردهای نوین یاددهی ـ یادگیری در مقطع دکتری، نخستین نشست آموزش تلفیقی درونرشتهای مبتنی بر مناظره علمی و گفتوگوی انتقادی در گروه دانشی فرهنگ و ارتباطات در دانشگاه آزاد تهران مرکزی برگزار شد.
این نشست در حوزهی جامعهشناسی فرهنگی ایران و توسعه فرهنگی و با تمرکز بر مسئلهی «بحران مرجعیت استاد در میدان آموزشی» طراحی و اجرا شد و بهعنوان یک تجربه نوآورانه آموزشی، دو درس تخصصی مقطع دکتری را در یک فضای یادگیری مشترک به هم پیوند داد.
اجرای الگوی همتدریسگری (Co-Teaching) توسط دو عضو هیات علمی و بهرهگیری از مناظره علمی ساختیافته و گفتوگوی انتقادی بهعنوان تکنیک اصلی آموزش، مشارکت فعال دانشجویان دکتری در تحلیل، نقد و معناسازی مفاهیم نظری تمرکز بر یکی از چالشهای بنیادین آموزش عالی در علوم انسانی، یعنی مرجعیت علمی و آموزشی استاد در شرایط تحولیافته میدان دانشگاهی از محورهای مورد بحث در این نشست بود.
این نشست با هدایت و تدریس دو تن از استادان ارتباطات ـ دکتر مهناز رونقی و دکتر سپهرنیا ـ برگزار شد.
تعمیق یادگیری، افزایش تعامل علمی و تقویت تفکر انتقادی دانشجویان از اهداف این نشست بود و بر این نکته تاکید شد که این تجربه را میتوان بهعنوان یک الگوی پیشگام در آموزش دکتری علوم انسانی تلقی کرده و توسعه و تکرار آن را در دیگر دروس و حوزههای تخصصی اجرایی کرد.
انتهای پیام

ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰