۴۵۰ دانش آموز با نیاز ویژه در کلاسهای رفع اشکال شرکت کردند
به گزارش پایگاه خبری سردبیر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر با بیان اینکه فرآیند تعلیم و تربیت همیشگی است، گفت: با بهره گیری از روشهای متنوع و مؤثر آموزشی و با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بیش از ۴۵۰ دانش آموز با نیاز ویژه دختر […]
به گزارش پایگاه خبری سردبیر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر با بیان اینکه فرآیند تعلیم و تربیت همیشگی است، گفت: با بهره گیری از روشهای متنوع و مؤثر آموزشی و با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بیش از ۴۵۰ دانش آموز با نیاز ویژه دختر و پسر در کلاسهای رفع اشکال و آموزش تکمیلی شرکت کردند.
وی اظهار داشت: همچنین حدود هزار دانش آموز با نیاز ویژه دختر و پسر دوره پیش دبستان، ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوره دوم به منظور گسترش عدالت آموزش و ایجاد فرصتهای برابر آموزشی از طریق آموزشهای مجازی برنامههای آموزشی، فرهنگی و تربیتی لازم را دریافت کردند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست، افزود: این پویش یکی از راهکارهای مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانش آموزان و معلمان است و دانش آموزان با بهره برداری از این پویش همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان و آموزش در ارتباط هستند.
رنجبر ادامه داد: در این راستا حضور دانش آموزان در کلاسهای مجازی، توجه به آنها و کیفیت مطالب ارائه شده به دانش آموزان حائز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانش آموزان با نیازهای ویژه دست به کار شده اند تا از اتلاف وقت دانش آموزان جلوگیری و فرایند تعلیم و تربیت ادامه یابد.
وی یادآور شد: اگر دانش آموزان با نیازهای ویژه درست آموزش داده شوند و سطح مهارتهای زندگی و حرفهای را کسب کرده و به خودکفایی برسند، نه تنها بهداشت روانی خودشان بلکه بهداشت روانی خانوادههای آنان، حتی جامعه حفظ شده و به خانوادههای دارای دانش آموزان با نیازهای ویژه کمک میشود تا به سطح مناسبی از آرامش برسند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان بیان کرد: در راستای برآورده کردن نیازهای آموزشی متفاوت دانش آموزان با نیازهای ویژه و کمک به شکوفایی استعدادها و توانمندیهای آنان نکات آموزشی لازم در مدارس مجازی به آنان ارائه میشود.
رنجبر گفت: همچنین برای تداوم آموزش در مناطق محروم و روستاهایی که دانش آموزان به فضای مجازی دسترسی ندارند محتوای آموزشی در قالب بستههای آموزشی، درس نامه و غیره تهیه و در اختیار آنان قرار گرفته است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰