بیمقدار: مشکلات معیشتی با شعار حل نمی شود

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مشکلات معیشتی مردم با حرف زدن و شعار دادن حل نمی شود بلکه نیاز به مدیریت و برنامه ریزی دقیق دارد. شهاب الدین بیمقدار در گفت و گو با سردبیر، با اشاره به اولویت های سه قوه در شرایط کنونی، بیان کرد: از دیدگاه بنده […]

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مشکلات معیشتی مردم با حرف زدن و شعار دادن حل نمی شود بلکه نیاز به مدیریت و برنامه ریزی دقیق دارد.
شهاب الدین بیمقدار در گفت و گو با سردبیر، با اشاره به اولویت های سه قوه در شرایط کنونی، بیان کرد: از دیدگاه بنده اولویت اول همه دستگاه ها در شرایط پیش آمده باید سلامت مردم باشد و اولویت دوم باید بحث معیشت مردم باشد. منتهی مشکلات معیشتی مردم با شعار دادن و حرف زدن حل نمی شود. خوشبختانه بر اساس آمارها برخی از استان ها پیک کرونا را رد کرده اند و در برخی شهرها وضعیت سفید است؛ فلذا فعالیت های اقتصادی در این مناطق باید از سر گرفته شود.
وی در ادامه اظهار کرد: مسئله مهمی که در این سال ها بنده به آن پی بردم این است که سیستم اداری ما غلط است. ما طرح های زیادی در حوزه کارآفرینی داریم که با آنها از سوی رده های بالا موافقت شده اما مدیران میانی و رده پایین آنها را به سخره گرفته و پشت گوش می اندازند. متاسفانه بدنه کارشناسی کشور ضعیف است. طرح هایی که می تواند برای کشور درآمدزا بوده و به عنوان منابعی برای بخشی از هزینه های کشور باشد، مورد توجه و حمایت قرار نمی گیرد.
نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: از نظر بنده برای حل این مشکل باید سیستم پرداخت حقوق تغییر کند. ۷۰ درصد حقوق کارمندان برای انجام امور اداری پرداخت شده و ۳۰ درصد حقوق به نتیجه کار و امکاناتی که برای پیشرفت فراهم شده تعلق گیرد. در این روزها که دولت واگذاری‌ها را باتوجه به شرایط اقتصادی آغاز کرده باید منابع به دست آمده را به درستی مدیریت کند. از سوی دیگر پس از واگذاری مدیریت باید به دست بخش خصوصی و افراد کارشناس و متخصص برسد.
وی در ادامه تاکید کرد: از قوه قضاییه نیز انتظار می رود به وعده هایی که در خصوص مقابله با فساد داده است عمل کند و نتیجه پروندها را به مردم اعلام کند. قوه مجریه نیز باید با مردم روراست بوده و مطابق با شرایط کشور به مردم وعده دهد. از مجلس یازدهم نیز انتظار می رود همراه دولت باشد چراکه با جبهه گیری مشکلی حل نخواهد شد.
انتهای پیام