توزیع ۵۵ هزار بسته معیشتی توسط بسیج دانشجویی استان فارس

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مهدی یوسفی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۴٠ هزار بسته که هر بسته ٢۵٠ هزار تومان از مرکز تهیه شد که پس از آن نیز ١۵ هزار بسته توسط خیرین استان فارس تهیه شد و در اختیار مراکز اجتماعی کمک به نیازمندان قرار دهند. یوسفی در […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مهدی یوسفی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۴٠ هزار بسته که هر بسته ٢۵٠ هزار تومان از مرکز تهیه شد که پس از آن نیز ١۵ هزار بسته توسط خیرین استان فارس تهیه شد و در اختیار مراکز اجتماعی کمک به نیازمندان قرار دهند.

یوسفی در خصوص نحوه برنامه ریزی اقدامات بسیج نیز تاکید کرد: برنامه ریزی های اقدامات اجرا شده توسط بسیج بر اساس بیانات مقام معظم رهبری احصا شد و بر أساس این بیانات برنامه ریزی ها صورت گرفت.

وی اضافه کرد: راهکارهای تحقق شعار سال از جمله برنامه‌های است که در بسیج دانشجویی مورد توجه قرار گرفته و در قرار گاه احمدی روشن نسبت به اجرای نشست تخصصی جهش در راستای از بین بردن موانع سد کننده تولید در استان پرداخت شده است.

یوسفی متذکر شد: برنامه‌های بسیج طی دو سال اخیر دچار تحول بنیادین شده و نسبت به برنامه محوری با رویکرد مطالبه گری می‌پردازد این در حالی است که محور اصلی دیدگاه نوین جدید برآمده از بیانات مقام معظم رهبری است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی یادآور شد: برنامه ریزی بسیج استان فارس بررسی و احصا مشکلات واحدهای کلان اقتصادی سپس واحدهای خرد اقتصادی و پس از آن نیز بررسی مشکلات شرکت‌های دانش بنیان با توجه به ظرفیت‌های موجود در این بخش خواهد شد.

او ادامه داد: روح مطالبه گری در راستای برطرف کردن مشکلات اجتماعی از جمله دیگر برنامه‌هایی است که توسط بسیج دانشجویی مورد توجه است و حل مسائل و مشکلات کارخانه قند فسا از جمله اولویت‌های که در بسیج دانشجویی مورد توجه است.

وی افزود: ٢۵ برنامه مجازی با حضور نخبگان علمی و سیاسی استانی و کشوری در این برنامه‌ها حضور داشته‌اند که نشان از بازخورد مناسب دانشجویان حتی با تعطیل بودن دانشگاه‌ها داشته است این در حالی است که برنامه‌های گفت وگو محور نیز در فضای مجازی برگزار شده است.

یوسفی در خصوص روشنگری اجتماعی نیز یادآور شد: بیش از ٧٢ جلسه پرسش و پاسخ از نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی از طریق بسیج دانشجویی تدارک دیده شد تا مردم در انتخابات مجلس انتخاب صحیحی داشته باشند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی در خصوص اقدامات اجتماعی مقابله با کرونا گفت: دو تا از ورودی‌های شهر شیراز توسط بسیجیان کنترل و پایش سلامت صورت گرفت و با تهیه هزینه‌های شخصی با تهیه سم پاش نسبت به ضدعفونی کردن معابر اقدام کردند و بسیج دانشجویی در سراسر استان ١٠ کارگاه تولید ماسک ایجاد کرده و ٢۵٠ هزار ماسک نیز تولید شده است.

او افزود: بیش از سه هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده توسط بسیج دانشجویی تولید شد و ناحیه بسیج دانشجویی همچنین با تلاش‌های که کرد توانست اب میوه طبیعی برای بیمارستان‌های چمران و علی اصغر و … تهیه کردند.

یوسفی تصریح کرد: بیش از هزار و ۴۵٠ نفر در طرح ولایت نام نویسی کرده‌اند که این افراد پس از مصاحبه‌های تخصصی معرفی خواهند شد و تاکنون ١٠٠ دوره تشکیلاتی خط امام نیز ایجاد شده و بالغ بر ٧ هزار نفر نیز از دانش جویان در این دوره‌ها حضور داشته‌اند.