حمایت‌های صادراتی برای بازی‌های رایانه‌ای در نظر گرفته می‌شود

به گزارش پایگاه خبری سردبیر، حوزه محتوای دیجیتال به ویژه صنعت بازی یکی از صنایعی است که ظرفیت توسعه صادرات ایران در آن چشمگیر است و در سال‌های اخیر نیز شاهد پروژه‌های موفقی در زمینه انتشار بازی‌های ایرانی در بازار بین‌المللی بوده‌ایم. در راستای توانمندسازی تیم‌های بازی‌ساز در زمینه ورود به بازارهای صادراتی و همچنین […]

به گزارش پایگاه خبری سردبیر، حوزه محتوای دیجیتال به ویژه صنعت بازی یکی از صنایعی است که ظرفیت توسعه صادرات ایران در آن چشمگیر است و در سال‌های اخیر نیز شاهد پروژه‌های موفقی در زمینه انتشار بازی‌های ایرانی در بازار بین‌المللی بوده‌ایم.

در راستای توانمندسازی تیم‌های بازی‌ساز در زمینه ورود به بازارهای صادراتی و همچنین حمایت از توسعه برنامه‌های صادراتی در حوزه بازی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برنامه حمایتی مشترکی را آغاز کرده‌اند.

بر اساس توافقات به عمل آمده بین مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دستورالعمل حمایت‌های صادراتی مشترک مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و ساختار حمایتی همگرا برای حمایت از تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای به مرحله اجرا رسیده است.

حمایت‌های صادراتی این دستورالعمل مشترک، براساس درخواست تیم‌های بازی‌ساز در سامانه همگرا و ارزیابی سطح آمادگی محصول برای حضور در بازارهای بین‌المللی به تیم‌های حوزه بازی اختصاص خواهد یافت.

برخی از این حمایت‌ها به شرح ذیل هستند:

منتورینگ و مشاوره در حوزه تولید و انتشار بین‌المللی بازی، شرکت در دوره‌های آموزشی مرتبط با صادرات بازی، تهیه گزارش تحقیقات بازار بین‌المللی و یا طرح کسب و کار صادراتی، استفاده از ابزارهای بازاریابی و اطلاع‌رسانی بین‌المللی، حضور مستقل شرکت‌ها در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی، حمایت از اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و ثبت محصولات و علائم تجاری در بازارهای هدف صادراتی.