پیش بینی افزایش دما در گلستان

محمدرضا لشکربلوکی در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: بر اساس الگوهای هواشناسی تا عصر فردا جوی آرام را پیش رو خواهیم داشت و دمای هوا نیز روند افزایشی خواهد داشت. وی افزود: به واسطه تقویت جریانات جنوبی و در نتیجه افزایش محسوس دما، کاهش رطوبت و همچنین وزش باد نسبتاً شدید (گاهاً شدید) […]

محمدرضا لشکربلوکی در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: بر اساس الگوهای هواشناسی تا عصر فردا جوی آرام را پیش رو خواهیم داشت و دمای هوا نیز روند افزایشی خواهد داشت.
وی افزود: به واسطه تقویت جریانات جنوبی و در نتیجه افزایش محسوس دما، کاهش رطوبت و همچنین وزش باد نسبتاً شدید (گاهاً شدید) به ویژه در مناطق کوهستانی افزایش پتانسیل آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع مورد انتظار است.
کارشناس هواشناسی استان گلستان گفت: به تدریج از عصر فردا با تغییر جهت جریانات و نفوذ جریانات شمالی، شاهد بارندگی (رگبار و رعدوبرق)، در مناطق کوهستانی ریزش برف، کاهش دما، وزش باد نسبتاً شدید (گاهاً شدید) و پدیده مه خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه اوج فعالیت این سامانه بارشی برای روز سه شنبه پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: بنابراین طی این مدت آبگرفتگی برخی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال برخورد صاعقه و آسیب به ابنیه با استحکام ضعیف مورد انتظار است.
لشکربلوکی خاطرنشان کرد: این سامانه از صبح روز چهارشنبه استان را ترک خواهد کرد.
منبع : مهر نیوز