آسفالت ریزی معابر تبریز تا ۴۰۰ هزار تن افزایش می یابد
به گزارش پایگاه خبری سردبیر، ایرج شهین باهر در جریان بازدید از عملیات آسفالت ریزی خیابان ارتش به سمت اتوبان شهید کسایی، اظهار کرد: اصلی ترین مشکل شهر تبریز، آسفالت خیابانها و معابر است و به همین منظور در بودجه سال ۹۹، دو برابر بودجه سال ۹۸ به بخش آسفالت اختصاص یافته است. اعتبار قابل […]
به گزارش پایگاه خبری سردبیر، ایرج شهین باهر در جریان بازدید از عملیات آسفالت ریزی خیابان ارتش به سمت اتوبان شهید کسایی، اظهار کرد: اصلی ترین مشکل شهر تبریز، آسفالت خیابانها و معابر است و به همین منظور در بودجه سال ۹۹، دو برابر بودجه سال ۹۸ به بخش آسفالت اختصاص یافته است. اعتبار قابل توجهی پیش بینی کردهایم تا بتوانیم آسفالت تبریز را ساماندهی کنیم.
او ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا به امروز، ۴۵ هزار تن آسفالت ریزی انجام شده و این در شرایطی بوده که بارندگی در بعضی مواقع باعث شده تا میزان آسفالت ریزی کمتر باشد.
شهردار تبریز سرعت آسفالت ریزی معابر و خیابانهای شهر را منوط به مساعد بودن شرایط جوی دانست و گفت: بر اساس پیش بینی ما، چنانچه شرایط آب و هوایی مطلوب باشد و امکان فعالیت وجود داشته باشد، این مقدار آسفالت ریزی را بین ۳۲۰ هزار تن تا ۴۰۰ هزار تن افزایش میدهیم.
او افزود: آسفالت مهمترین موضوع در حوزه عمران شهرداری تبریز است و ما تلاش میکنیم به شکل جدی به این موضوع اهمیت بدهیم و تا جایی که امکان پذیر باشد، نسبت به آسفالت ریزی معابر و خیابانهای شهر اقدام کنیم.
شهین باهر عنوان کرد: امروز و در ادامه نهضت آسفالتی که شهرداری شروع کرده، انتهای خیابان ارتش منتهی به اتوبان شهید کسایی در دستور کار سازمان عمران قرار گرفته است. با توجه به اینکه وضعیت هوا برای آسفالت ریزی بهتر شده است، شش، هفت فینیشر در سطح شهر فعالیت میکند که یک بخشی از آن در منطقه مارالان و خیابانهای منتهی به اتوبان کسایی است.
او ادامه داد: وضعیت آسفالت خیابان دسترسی ارتش به شهید کسایی که یکی از خیابانهای شلوغ است، از بین رفته و خراب شده بود که با فعالیت تلاشگران شهرداری منطقه ۳ و سازمان عمران، امروز آسفالت ریزی اساسی در کل مسیر انجام میشود.
شهردار تبریز یادآور شد: در طول سال ۹۹ در ادامه نهضت آسفالت و بر اساس وضعیت آسفالت خیابانها و اولویت قرار دادن خیابانها و تمامی معابری که آسفالتشان خرابتر است و نیاز به آسفالت دارد، آسفالت ریزی با سرعت مطلوبی انجام میشود.
او در عین حال به وضعیت نامناسب زیرسازی خیابانها و معابر شهر تبریز اشاره کرد و گفت: به دلیل مشکل اساسی در زیرسازی معابر، مجبور هستیم زیرسازی بعضی خیابانها را عمیقتر انجام دهیم و این اتفاق اخیراً در خیابان شفیع زاده و یا خیابان ۴۲ متری رخ داد و ما مجبور شدیم که تا عمق یک و نیم متر تخلیه کنیم و دوباره از ابتدا زیرسازی کنیم.
شهین باهر تأخیر چند روزه در آسفالت ریزی بعضی خیابانها را ناشی از همان مشکل زیرسازی دانست و افزود: در بعضی از خیابانها، پس از تراش آسفالت، با مشکل در زیر مواجه میشویم. ترکهایی که در سطح آسفالت خیابانها و معابر اتفاق میافتد، به این دلیل است که زیرسازی مسیر به شکل صحیح انجام نشده و یا کیفیت زیرسازی خوب نبوده است و ما مجبور میشویم که قبل از آسفالت ریزی، زیر آسفالت را برداریم و همین موضوع موجب تأخیر در آسفالت ریزی میشود.
او اظهار کرد: شعار ما این است که کار حتی اگر زمان بر باشد و هزینه زیادی داشته باشد، باید درست انجام شود. سعی میکنیم کاری را که انجام میدهیم، ماندگاری اش بیشتر باشد و هزینههایی که از طرف بیت المال میشود، زود از بین نرود.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰