اجرای طرح سودای بندگی در مدارس مجازی با نیازهای ویژه کردستان

به گزارش پایگاه خبری سردبیر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر با تأکید بر اهمیت نهادینه ساختن فرهنگ انسان ساز نماز و احکام الهی در بین دانش آموزان با نیازهای ویژه، گفت: با هدف تداوم جریان تعلیم و تربیت برنامه‌های آموزشی، پرورشی، فرهنگی و مشاوره‌ای در مدارس مجازی […]

به گزارش پایگاه خبری سردبیر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر با تأکید بر اهمیت نهادینه ساختن فرهنگ انسان ساز نماز و احکام الهی در بین دانش آموزان با نیازهای ویژه، گفت: با هدف تداوم جریان تعلیم و تربیت برنامه‌های آموزشی، پرورشی، فرهنگی و مشاوره‌ای در مدارس مجازی استان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه فرآیند تربیت همیشگی است، اظهار داشت: فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ نماز یک نوع سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی است، افزود: اگر در تعلیم و تربیت، پرورش و تهذیب برای دانش آموزان صورت نگیرد در بخش آموزش به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

رنجبر با برشمردن نماز به عنوان یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جلوه‌های عینی مسلمانان، ادامه داد: آموزش نماز و اعمال دینی به دانش آموزان مقطع ابتدایی آثار تربیتی، اخلاقی و عاطفی عمیقی بر شخصیت آنان می‌گذارد.

وی یادآور شد: حضور دانش آموزان در کلاس‌های مجازی، توجه به آنها و کیفیت مطالب ارائه شده بسیار حائز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانش آموزان با نیازهای ویژه دست به کار شده‌اند تا از اتلاف وقت دانش آموزان جلوگیری و فرایند تعلیم و تربیت ادامه یابد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان بیان کرد: به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیت‌ها، استعدادها، نیازها و خواسته‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرار گیرد.

رنجبر با تأکید بر تأثیرگذاری این فرضیه الهی در رشد و تعالی فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: ترویج و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه است.