اهمیت افزایش آگاهی مردم در کاهش ورودی پرونده‌های کثیرالشاکی

به گزارش سردبیر پرس، اصغر جهانگیر در نشست کاری با رئیس مرکز ارتباطات مردمی عنوان کرد: کاری که در این مرکز انجام می‌شود باید طوری برنامه‌ریزی شود که وقتی گزارشی از سوی این مرکز با توجه به شکایات مراجعه‌کنندگان برای استان‌ها فرستاده می‌شود، به فوریت و دقت بررسی و رسیدگی کند. معاون اجتماعی و پیشگیری […]

به گزارش سردبیر پرس، اصغر جهانگیر در نشست کاری با رئیس مرکز ارتباطات مردمی عنوان کرد: کاری که در این مرکز انجام می‌شود باید طوری برنامه‌ریزی شود که وقتی گزارشی از سوی این مرکز با توجه به شکایات مراجعه‌کنندگان برای استان‌ها فرستاده می‌شود، به فوریت و دقت بررسی و رسیدگی کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و سخنگوی دستگاه قضا در این دیدار بررسی و رسیدگی چندین پرونده کثیرالشاکی را محور این دیدار قرار داد و با نمایندگان چندین پرونده گفت‌وگو کرد.
وی به اهمیت مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و گفت: سامانه‌های سجام، سامه و سامانه‌های حفاظت اطلاعات قوه و سازمان بازرسی و دادستانی کشور آماده هستند گزارش‌های مردمی را که می‌تواند به مردم کمک کند دریافت و پیگیری کنند.
جهانگیر با اشاره به نقش افزایش آگاهی مردم در کاهش ورودی پرونده‌های کثیرالشاکی اظهار کرد: وقوع چنین پرونده‌هایی ابتدا به خود مردم بازمی‌گردد که بی‌جهت وارد موضوعاتی نشوند که در آن آگاهی ندارند.
وی در همین رابطه ادامه داد: کسانی هستند که با استفاده از عدم آگاهی برخی از افراد با وعده‌هایی مانند سود زیاد اقدام به کلاهبرداری می‌کنند؛ در چنین شرایطی باید با ارتقا آگاهی مردم در مقابل چنین اقداماتی ایستادگی کرد.
جهانگیر عنوان کرد: از مردم می‌خواهیم برای انجام هرگونه اقداماتی که نیاز به تنظیم قرارداد است، با مشاوران حقوقی و وکلا مشورت کنند و بدون اطلاعات حقوقی ورود به انجام چنین اقداماتی نکنند.

منبع : مهر نیوز